http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/45/09-rgCVhXF1Zl.png
http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/86-ALivWuQe54.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/93-q91TDEgg4M.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/87-YmHBrafRXq.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/88-iaV6vR5whj.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/96-rgzuMuRqDH.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/90-07zjU356vx.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/91-wfkEepAy7B.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/92-vXE7nNghnM.png
http://3.bp.blogspot.com/-CuBKvxgrTHw/TzptFeHjbtI/AAAAAAAAAXg/yGlkJwm-9XU/s1600/%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A2%D7%A8+%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F+%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F+%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91.gif

"ביטאון דוא"ל" - גליון 1 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏(126)‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ אב ה'תשסט

בטאון אלקטרוני של "התנועה לכינון המקדש"

- גליון 1 (126) – אב ה'תשס"ט, ת.ד. 31336 ירושלים, 050-8649968, lamikdash@gmail.com

זה הזמן להירתם ולתרום ל"תנועה לכינון המקדש"

התקשר ל-050-8649968, תרום ב'כרטיס אשראי'

או עדיף בהוראת-קבע – לתנועה שכל מגמת פעולותיה

"יהוד הר הבית" – מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה

/

דרכי ציון אבלות מבלי באי מועד כל שעריה שוממין

הר-הבית 'אתר תיירות' - א

קשוט עצמך תחילה*

הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר שליט"א, פנה במכתב מיוחד לעבדאללה נתניהו, בו ביקש ממנו לפעול למען שינוי המדיניות במעברי הגבול, בהם לא מורשים יהודים דתיים להכניס תשמישי קדושה, כגון טלית ותפילין.

במכתב שנשלח בשפה האנגלית, כותב הרב מצגר, כי מזה זמן רב שבלשכתו התקבלו פניות רבות מצד מבקרים בהר-הביתן, בהם משגיחי כשרות, מבקרים שעולים לציון מקום פולחן אהרון הכהן, וכן תיירים ישראלים, שקיבלו יחס משפיל בכל הנוגע להכנסת תשמישי קדושה לממלכה השכנה.

"כשם שמדינת ישראל לא תתן הוראה לאסור על כניסת מוסלמים בלבושם או עם ספר הקוראן, כך לא יעלה על הדעת שיהודי לא יוכל להכנס להר-הבית מבלי תשמישי הקדושה האישיים", כותב הרב מצגר במכתבו. עוד מציין הרב מצגר כי אם הדבר נעשה על מנת לשמור על ביטחונם של היהודים, אזי מן הראוי שייצא נוהל מיוחד שלא מאפשר להציג את התפילין או הטלית בפומבי. "באי הכנסת תשמישי הקדושה, יש השפלה ופגיעה ברגשות, מעבר לעובדה שכיהודים דתיים הדבר אינו אפשרי, ויש לעשות שימוש בתשמישי קדושה אלו מידי יום", כותב הרב מצגר.

את מכתבו מסיים הרב הראשי בכך שהוא מברך את המלך עבדאללה נתניהו שהחליט להמשיך בדרך אותה החל קודמו אריאל שרון, דרך השלום, וממשיך ידידות אמיצה עם ישראל. "אני מאחל לך שתאריך ימים על ממלכתך", חותם הרב מצגר את מכתבו.

*וירוס מיוחד החליף כל "ירדן" ב'הר הבית'

כך כתב: במנהיגות יהודית http://he.manhigut.org/content/view/3794/156/

למרבה הפלא – דומה המצב להפליא בכניסה להר הבית בירושלים. גם בכניסה למקום הקדוש ביותר לעם ישראל, מתקיימת הפרדה מוזרה בין יהודים בעלי חזות יהודית או כאלה הנושאים בכליהם ספרי קודש, תפילין וכדומה, לבין יהודים שנראים כגויים לכל דבר. הראשונים מעוכבים, תשמישי הקדושה מוחרמים מהם וצעדיהם מוצרים על כל צעד ושעל. ולעומתם, ה"נורמאלים" עולים ללא עיכובים מיותרים ואיש לא מיצר את צעדיהם.

גם שלטונות ירדן וגם שלטונות ישראל פועלים מתוך תחושה אמיתית. כמו הירדנים, גם השלטונות הישראליים מבינים עמוק בתודעתם את הקשר הרוחני של עם ישראל לארצו כולה ולהר הבית במרכזה.הם מדמים שרק ה"דתיים" מבטאים את הקשר הזה והם מנסים לנתק אותו.

הר-הבית 'אתר תיירות' – ב

יהודה גליק טיול מהנה בהר

עשרות מיליוני מאמינים רואים בהר הבית את המקום הקדוש ביותר בעולם, אבל למדינת ישראל אין גוף האחראי על האתר והיא עושה הכל כדי שתייר שיבוא למקום יחוש בלתי רצוי

בישראל שוכן אתר התיירות הדתית החשוב ביותר בעולם: עשרות מיליוני מאמינים מתייחסים להר הבית כאל המקום הקדוש ביותר עלי אדמות. אבל למרות ההצהרה שהשמיע באחרונה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, כי בכוונתו לעודד תיירות דתית לארץ הקודש, ישראל אינה מעודדת תיירות להר ואף עושה כל מאמץ כדי שהתייר שרוצה להיכנס אליו יחוש בלתי רצוי.

אילו היו התיירים מדירים רגליהם ממתחם ההר מלכתחילה, לא היתה כל בעיה. אבל במציאות מאות תיירים מבקרים במקום מדי יום ביומו. למרות זאת, אין גוף האחראי מטעם מדינת ישראל על האתר "השולי" הזה. המבקש לדעת מתי מתחם ההר פתוח לביקורים, אין לו כתובת לבירור. זאת עוד: בכל תל נידח בארץ מקבל המבקר עלון רשמי, המתאר מה אפשר לראות במקום. המגיע להר הבית אינו מקבל כל הדרכה לאן הגיע ומה יש לראות שם.

מי שזוכה ונכנס לשטח ההר, נתקל בשני שלטים שתלו רשויות מטעם מדינת ישראל. הראשון, של רב הכותל והמקומות הקדושים, מכריז כי חל איסור להיכנס למקום בהתאם להחלטות הרבנות הראשית. רב הכותל הטביע כאן את תפישת עולמו האישית, אף על פי שמועצת הרבנות הראשית מעולם לא קיבלה החלטה כזאת. השלט השני, של משטרת ישראל, מודיע על איסור להכניס כלי נשק ובעלי חיים למקום.

למשטרה אין מנדט בתחומי ההסברה. לא אכפת לה שמאות תיירים עומדים בשמש הקופחת או בגשם שעות רבות. מבחינת השוטרים, הם אחראים לכך שהמגנומטר בכניסה עובד. כל דבר אחר מעניין אותם כקליפת השום. הם לא נמצאים שם כדי להנעים את זמנם של התיירים, לחייך אליהם. התיירים שרוצים להיכנס עוברים בדיקות חודרניות פוגעות. כל מי שנמצא בתיקו חפץ שהשוטר התורן החליט שהוא חפץ דתי, אינו מורשה להיכנס ומגורש מן המקום בבושת פנים.

כל זאת בלי שאיזשהו גורם האחראי על "הסבר פניך לתייר" בישראל, הואיל בטובו להתריע מבעוד מועד בפני הבאים כי זה מה שצפוי להם. תייר שהולך למקום קדוש, אך טבעי הדבר שיצטייד בספר תנ"ך. גם בג"ץ קבע בהחלטות אין-ספור, כי חופש הדת והפולחן בהר הבית זכות טבעית היא, וכי כדי למנוע אותה יש צורך במידע קונקרטי המצביע על סכנה קרובה לוודאי לפגיעה קשה בביטחון הציבור. לא ידוע על שום מידע קונקרטי המראה כי אדם עם ספר תנ"ך פוגע בביטחון הציבור.

באחרונה ביקר האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בהר ובכותל המערבי. לכותל יש בעל בית. רב הכותל דרש, בצדק, שלאחר שכבודו יעזוב את המקום ייפתח המקום מחדש למבקרים. להר הבית, לעומת זאת, אין אפוטרופוס. כך יכלה המשטרה להחליט באופן שרירותי, שאם האפיפיור ביקר בהר בשעה שמונה בבוקר, אין מניעה לסגור אותו לכל היום, שעות רבות אחרי שהוא כבר מזמן לא באזור. התיירים המסכנים שבאו ביום היחיד שבו יכלו לעשות זאת, לא זכו לבקר בהר הבית.

משרד החינוך הודיע כי בכוונתו לעודד סיורים לעיר הקודש. ביקור בהר הבית אינו כלול ברשימת האתרים המומלצים. אמנם בתי ספר המבקשים אישור לביקור בהר מקבלים אותה בלא תנאים מגבילים, אך מדוע לא להמליץ לבקר במקום מרכזי זה?

רובם המוחלט של הישראלים משוכנעים שאין אפשרות להיכנס להר הבית. "להר נכנסים רק משוגעים שרוצים לסכן את חייהם", אמרו לי חברי כנסת, שהתפלאו לשמוע ממני כי אני מלווה כיתות בתי ספר בהר הבית.

במקום מתנהלים מאות סיורים. לעתים נדירות נתקל המבקר בנקודת חיכוך. במקום יש מאות שוטרים האחראים לשמירה על הסדר במקרים חריגים. אין קבוצה שבשבילה הביקור בהר הבית איננו חוויה מרגשת במיוחד.

אני אישית עולה לתפילה בהר הבית כמעט מדי יום, ומקפיד להיות קשוב תמיד להוראות השוטרים במקום. אין כמו המקום הזה לניהול שיחות בגובה העיניים עם אנשי אמונה שונים. שיחות אלו יעילות פי כמה מאשר השיחות המדיניות לפיוס.

אני משוכנע ומאמין שהר הבית הוא בעל פוטנציאל להוות מקור להגשמת נבואת ישעיה, "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה'... לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

הכותב הוא מנכ"ל מכון המקדש - (הארץ 12.07.09)

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1099460.html

הר-הבית 'אתר תיירות' – ג

הר הבית פתוח רק בין השעות 7.30 בבוקר ל-10.00 בחורף ו-11.00 בקיץ ובצהרים שעה אחת בלבד מ-12.30 בחורף ומ-1.30 בקיץ - כל שעות היממה האחרות הר הבית פתוח רק למוסלמים.

הר הבית פתוח רק בימים א-ה – כל ימות השבוע הנוספים הר הבית פתוח רק למוסלמים.

גם בשעות-סדום בהם הר הבית פתוח למבקרים חלק גדול מהזמן מתבזבז בהמתנות לתור בבדיקות מקיפות ובציפיה לשוטר מלוה כך שבקושי נשאר זמן לביקור.

שלא לדבר על סגירות הפתע בפני הבאים בתירוצים שונים ומשונים כגון: היום חג למוסלמים, היום מצב מתוח וכהנה.

ליהודים כניסה רק משער המוגרבים, לערבים משמונה שערים - ליהודים אין שילוט בעברית, לערבים יש שילוט בערבית וכמובן באנגלית

אמור מעתה: הר הבית "אתר-לתיירים " לא ליהודים, הר הבית אתר-המוסלמים מנותק בכוח מהיהודים, הר הבית מקום קדוש למי??? לא לגוי-קדוש!

הערות:

1- מצור/מועקה על ירושלים: אובמה, העדה החרדית, יהודים כל כך רוצים ובכל זאת מנועים מלקנות ולגור בירושלים היקרה כל כך. למה? על בית ה' כי חרב ואין איש שם על לב!

2- פניני רב עיר (הנקראת על שמות שלושה אבני חושן) בישראל:

בכותרת 'עוד לא הזמן למקדש': שיבנה בית המקדש במהרה בימינו הינו אחד המשפטים היותר בעייתיים בעידן המודרני. ספק גדול בעיני עד כמה אנשים בחברה הדתית כמהים להחזרת עבודה הקרבנות. פרשיות ויקרא אני לא רואה את הצבור סביבי מקשיב בערנות מיוחדת או מתמלא ערגה וגעגוע. אני לא בטוח כמה אנשים מתפעלים או מתמוגגים מנחת כשהם לומדים במסכת פסחים על הכהנים הטבולים עד ברכיהם בדם קרבן הפסח. אינני מוכן להמר על מספרם של האנשים שמוכנים להמיר בפועל את השיר "מראה כהן" בעבודת כהן גדול בעצמה. הזעקה שתקום כשיוקצו אוטובוסים נפרדים לטמאים ולטהורים. גלינו מארצנו וחרב בית מקדשנו רק בכדי שנקודת הפתיחה המחודשת תהיה במקרה הטוב זהה לזו שבה נטשנו אותו בעל כרחנו, אם לא גרועה בהרבה? האם ניתן לדמיין בית מקדש כשמסביב כולם מטילים רפש. מישהו חושב שיש בעליה הפגנתית להר הבית בכדי לרומם את העם למדרגת בנין מקדש. רוב העם רחוק מדברים אלו כרחוק מזרח ממערב. רבנים שמשתמשים ברב שפירא לסירוב פקודה ומתירים לעלות למקום שכל גדולי הדור אסרו לעלות לא ראוי שייקראו גם הם בשם המכובד "ניאו-ריפורמי"? במצבו הרוחני של עם ישראל יהיה ניתן להסכים על הלכה אחת במקדש. על זהות הכהן הגדול, על כשרותו וייחוסו. עד כמה אנו דורנו ומנהיגנו רחוקים מיעד זה מרחק שנות דור. כשעוסקים בקודש לא כל החפץ ליטול יבוא ויטול. גם דוד המלך לא זכה לבנות את המקדש. חכמינו אמרו: בית חרוב החרבת.

כן כבוד הרב עכשיו אנו שוכנענו כמה חסר בית המקדש כמה אי אפשר בלעדיו ולכן נצום שבוע רצוף לבינינו חינוך למקדש למופת. תן לי לפחות לקוות שבית המקדש חסר לך יותר מחור בראש.

3- חנן פורת כותב (מעט אור תקז כה תמוז סט) כי צריך לצום בשבעה עשר בתמוז ותשעה באב ומה שביניהם כי בית המקדש חרב!

מתאים לרוצח אביו ואמו שקונן לפני שופט הארץ בדמעות שליש שירחמו עליו על יתום מאב ואם. למה נתפלל ונצום מי האוייב? אנחנו בעצמנו העם שלנו שלא בנה לא בונה ולא רוצה שיבנה המקדש בקואליציה של נימוקים – הזה צום אבחרהו? על מי צוחקים כאן? עשו ויעקב אותו האיש? הבוכה והמחריב אותו אחד? –

למה לא להודות ביושר כי: אין שום קשר בין התפילות העתיקות "ויפתוהו בלבם" לבין הרגשות והעובדות החדשות "ובלשונם יכזבו לו".

4- אחרי עשרות שנות פעילות למען הקמת בית המקדש ודריכה במקום – ראוה צרים שחקו על משבתיה: עוד לא אבדה תקוותכם?

לא התיימרנו להביא לימות המקדש בקבלנות תוך זמן מוגדר, כוחותינו הדלים מספיקים רק שלא תיכבה חלילה אש התמיד, על גבה יבוא יום בע"ה הלואי קרוב שמשוגע כזה לעומת זה כאריק שרון שם רשעים ירקב, יקום ויעשה מעשה וייחרת שמו לעולם בהיכל ה'. ללא החזקת תודעה בוערת, הסיכוי קלוש.

5- רבים שואלים ועצומים מתביישים לשאול, איננו מרגישים טעם בתפילותנו למען המקדש.

קשה לשקר ולדמוע בדמעות שליש 'מצוות אנשים מלומדה'. כל עוד לא הושטת יד לקבל מה שנתנו לך, לא עלית להר בקביעות לראות את הפרדוקסים הכואבים במקום או אז התפילות יהיו ממעמקי הלב.

6- ידידינו אריה קינג הגיש בגץ נגד התפשטות בית הקברות המוסלמי במורד המזרחי של הר הבית בכותרת "בג"ץ הר הבית", אם כי כאב לנו חוסר הדיוק, לא רצינו לחבל במאבק ולרפות יד. עתה שהבג"ץ פסק כמצופה ממנו בעד הערבים ונגד החוק והיושר, הגיעה שעת הפקת לקחים: אם היה משתמש בכותרת 'בג"ץ הר הזיתים' לא היה נדון לכישלון מראש, אבל להלחם אפילו על אתר בתל-אביב בשמו של "הר הבית" ההפסד בלתי נמנע.

גליון זה והגליונות הקודמים אפשר לקרוא (ללא שגיאות) בכתובת דלהלן:

http://www.kehilaemunit.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=43

וגם ב:

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=530

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P500.jsp?prs=403

http://lamikdash.blogspot.com/2005/04/blog-post_16.html

יש חדשות גם ב:

http://www.sosamikdash.cjb.co.il

וגם ב:

http://gideon.022.co.il/BRPortal/br/P100.jsp

הריבונות היהודית בהר הבית -  תהליכים ותמורות
 ביום שני הקרוב נקיים יום עיון בכנסת ישראל ,באודיטוריום ו באב התשס"ט   27.07.09  בין השעות 10:00-14:00
ביוזמתו של ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי
ובהנחייתו של ח"כ  פרופ' אריה אלדד
בשל קוצר הזמן מצ"ב טיוטת התוכנית פרטי הרישום בתחתית
 
 מאז כיבוש ירושלים נעשות בהר הבית פעולות שונות המבקשות לטשטש את האחיזה היהודית בהר הבית מאידך ארגונים, תנועות ואנשים פרטייים פעלו ופועלים להגברת הקשר של העם היהודי להר הבית באספקטים ואמצעים שונים.
נעסוק בערגה, בכיסופים ובמעש מהיבטים התורניים, ההגותיים, המשפטיים הארכיאולוגיים והציבוריים.
מנחה ח"כ פרופ' אריה אלדד.
 ארכיאולוגיה ומדע
ד"ר אבי סולומון ,ארכיאולוג של מנהרת הכותל
צחי  צוויג מנהל הפרוייקט של סינון העפר מהר הבית בשיתוף עם פרופ' גבריאל ברקאי - הרס העתיקות בהר הבית מאז שעבר להיות תחת ריבונות מדינת ישראל.
ד"ר מרדכי קידר מהמחלקה הערבית באוניברסיטת בר אילן.איך הפכה ירושלים מקודשת למוסלמים
הקרנת הסרט של "התנועה לכינון המקדש" – "מתחברים ללב"
מאבק והגות
יהודה עציון-המלך וההר-מקום ואיש אשר יבחר-וזהו קצה החוט מהדמוקרטיה למלכות
הרב ישראל אריאל-עליה להר הבית מאז ימי הרמב"ם ועד ימנו
ד"ר יואל אליצור- הר הבית ואנחנו
גרשון סולומון-
יוסי פלאי- סיבוב שערים סקירת פעילות והערכת
 השפעה
הרב קרויזר-חשיבות התפילה בהר הבית
 הרב אלבוים - "התנועה לכינון המקדש".
מי שמעוניין להגיע אנא ישלח בהקדם את הפרטים הבאים למייל
lamikdash@gmail.com יש להיזדרז – 'מספר המקומות מוגבל'
שם ומשפחה, תעודת זהות, טלפון נייד, דואר אלקטרוני
באהבת ישראל - ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי http://www.mbenari.co.il

ינעם לנפשי הלוך ערום ויחף עלי חרבות שממה, אשר היה דביריך
.
במקום ארונך אשר נגנז ובמקום כרובייך אשר שכנו חדרי חדרייך
.

(מתוך הקינה "ציון הלא תשאלי לשלום... של רבי יהודה הלוי)

בכבוד רב – הרב ישי באבד – דובר

התנועה לכינון המקדש - 050-8649968

לפרטים תגובות סירובים ותרומות נא לפנות ל-050-8649968 ואו ל - lamikdash@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!

http://4.bp.blogspot.com/-t-Ji9ZtSpj4/TybIGtRP2FI/AAAAAAAAATw/iaTFNecd_Vw/s1600/%D7%94%D7%A8+%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%90%D7%AA%D7%A8+%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9.gif
http://2.bp.blogspot.com/-EPi3iV47DQc/Ty6xF-SUZ6I/AAAAAAAAAWw/3EDr3fzbE_k/s1600/%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9.gif