"יבנה המקדש" - גליון 1 ‏‏‏‏‏(110)‏‏‏‏‏ ניסן ה'תשס"ט


התנועה לכינון המקדש ביטאון אלקטרוני של "התנועה לכינון המקדש"

גיליון 1 (110) ניסן ה'תשס"ט ת.ד. 31336 ירושלים, טל: 050-8649968

גדעון חרלף התראיין ברדיו מורשת, להאזנה:

mms://su7wm.castup.net/server12/31/914/91490408-61.wmv#0;1.000;3276713;0;1:2

'

גוי אנגלי בנה בית מקדש – כדאי לראות:

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/religion/4837608/Farmer-builds-model-of-Biblical-temple.html

גם זה מעניין קצת: http://www.kipa.co.il/now/show.asp?id=31803

להלן מכתביו של יו"ר "התנועה לכינון המקדש" סניף קרית-ארבע, רבי אסף לרנר שליט"א:

1-

בס"ד

המכתב המצורף אמור להיות מצורף להודעה על העליה בערב פסח.

הנשים המסומנות, טרם נתנו הסכמתן.

אנא בידקו אם יש עוד נשים שרוצות לחתום ובעלים שרוצים לעלות.

בברכה,

אסף

בס"ד, ערב פסח, תשס"ט

מכתב לנשות החיל - תושבות קרית ארבע - חברון ובנותיה

חברה יקרה שלום רב,

בימים אלו אנו נמצאות בעיצומם של ההכנות לקראת החג הממשמש ובא - ניקיון, סידור הבית, הכשרת המטבח, הכנת אוכל כשר לפסח ושוב ניקיון וחוזר חלילה...

אנו סמוכות ובטוחות שכמידי שנה, הבית יהי נקי, מסודר וכשר ובע"ה נסב בשמחה סביב שולחן הסדר (גם אם הגענו עם הלשון בחוץ).

אבל מרוב טרדות, אנו שוכחות את העיקר - העיקר שחסר לנו ובלעדיו הכל שונה וחיור לעומת מה שצריך להיות.

בקרוב - בע"ה, במקום לסדר ולצחצח את הבית, נצטרך לארוז את חפצינו וחפצי בני הבית, להצטייד בכלים חד פעמיים ולעלות לירושלים להקרבת הפסח - כל המציאות תשתנה.

ליל הסדר, התפילות והמנהגים הם זכר לחורבן הבית והכנה לבניינו.

אנו מבקשות ממך, אנא עשי את המעט האפשרי, כדי לקדם במשהו את הכמיהה, הכיסופים ואולי ההכנות לבנין המקדש.

בערב פסח בבוקר המוני בית ישראל אמורים להיות מוכנים בירושלים לקורבן הפסח - אנשים נשים וטף.

משעות הצהריים הר הבית אמור להתמלא מאדם ולפנות ערב כל משפחה מתאספת יחד לצליית הפסח, ספור יציאת מצרים ואכילת פסח, מצה ומרור.

בעוונותינו הרבים, הר הבית שומם, כמעט, מיהודים והחורבן מורגש בו בכל פינה.

ביום רביעי, י"ד בניסן - באותה בשעה שנאספו ההמונים בירושלים, יעלו בעלינו וילדנו לפקוד את הר הבית ולהתחנן לחידוש העבודה.

מנסיון העבר, ליל סדר שמתנהל ע"י מי שעלה באותו יום להר הבית, מקבל משמעות שונה ועמוקה מליל סדר אחר.

אנא ממך נסי להתארגן כך שבעלך והילדים יוכלו להצטרף לעליה להר הבית, דרבני אותם לכך והיי שותפה למהלך גדול שבסופו של דבר נראה עין בעין בשוב ה' ציון.

בברכת חג כשר ושמח ולבנין המקדש,

רות ישראלי (חברון) בתיה ברויער (קרית ארבע)

רחל רוטשילד (קרית ארבע) ענת גופשטיין (גבעת האבות)

רונית לרנר (גבעת האבות) טליה אימס (בית חגי)

לימור פריד (נגוהות) דורית אנגל (כרמי צור)

2-

בס"ד

שלום לכל החברים,

בהמשך למכתבי הקודם ובהמשך לתשובות בכתב (המצורפות להלן) ובע"פ,

א. סליחה אם נשמעתי מיואש, כוונתי היתה לחשוב כיצד ניתן לייעל את העשיה, כך שתניב יותר תוצאות.

ב. אני חושב שכולם צודקים.

ג. לפי דעתי כדאי שנפגש בהקדם ואח"כ נערוך פגישה עם הר ליאור - בה נבקש עיצה וגם עזרה בעידוד העליות.

ד. חשוב לציין שמוסכם על כל מי שפועל ופעל בתחום בעבר, ששום דבר לא קורה ללא מאמץ, אולם איננו מצליחים להבין את הקשר בין המאמץ לבין התוצאות. ניתן להשקיע בנושא מסויים והתוצאה תיראה במקום אחר.

לאחר ששלחתי את המכתב קבלי 3 תשובות בענין (אותות/ מופתים או כל הגדרה שתבחרו):

1. בעקבות אמירה סתמית שלי לר' יובל תורגמן בדבר אפשרות עריכת עליה של בי"ס ממ"ד בנים קרית ארבע להה"ב, החליט הנ"ל לקחת על עצמו את המשימה והיום עלו תלמידים, הורים ומורים להר.

2. באותו ערב פנה אל אליעזר אדם מגבעה ליד סוסיא שרוצה להצטרף בער"פ, אולי עם עוד עולים.

3. קיבלנו פניה עקיפה מרב עיר שרוצה לעלות אתנו בבר"ח ניסן להר.

ופועל יוצא:

א. אל תשכחו לרשום ולהרשם לעליה בערב פסח, בקרוב נתחיל לפרסם.

ב. חישבו על זמן נוח לפגישה ועל רעיונות נוספים לקידום הענין (הכוונה גם לאיך לבצע רעיונות קיימים שהוזנחו).

בברכה לבנין המקדש,

אסף לרנר

תשובתו של הרב יוסף אלבום:

בס"ד
אסף שלום !
1- אנא הוסיף את שמשון בני למכותבים:
shamash1@gmail.com,
2- נכון שרצוי שיתווספו אנשים דרך הפרסום - מנסיוני הרב - אין דבר כזה !
3- להעצים את הנעשה הוא הוא דרך המלך - ובהתמדתו ילך הדבר ויוסיף ילך ויתחזק
תודה - יוסף אלבום

תשובתו של דרור דותן:

שלום אסף
יישר כוח על העשיה והדיון.
אני רוצה להוסיף מנקודת מבטי. ראשית יתכן שבתחום אחריותי איני עושה מספיק ולא חו"ח מחוסר רצון אלא מחוסר זמן.
שנית, ידוע הוא שאת אנשי הר חברון (אמירה קצת כוללנית) קשה להוציא מהבית. זה נושא כאוב בכל דיון על פעילויות תרבות וכד' בישובים ובמועצה.
בנוסף הרבה מהאנשים עובדים גם בימים בהם יש חופש לילדים ובמידת הצורך ההורה הנשאר בבית לשמור על הילדים הינו האם ובמקרה זה חופשת הילדים לא רלוונטית לעינייננו.
כמו כן אני חושב, וכמו שדיברתי איתך בעבר, יש צורך בארוע מקדים שיעלה את המודעות מעבר למודעה על הלוח או בדף המידע (דרך אגב להראותך ששמים לבל להודעות הפרסום בדף המידע שלנו "כרמילים" השבת לכבוד שבת זכור יצא דף היטולי ואחת מהבדיחות שם היית סביב המודעה "אם לא תבוא להר ההר יעבור למוחמד").
ארוע כזה דוגמת שיעור של הרב ליאור בישובים יסחוף אחריו גם במחשבה וגם במעשה את חשיבות העליה ואני מאמין שנראה לכך תוצאות בעליה שאח"כ. בנתיים ממה שהתרשמתי שאנשים שעלו שמחו בכך אולם לא קפצו מיד בפעם הבאה בעיקר בשל אילוצי עבודה וכד' (נזכיר שחלקם הגדול חקלאים היוצאים מביתם ב5:30 בבוקר).
כמו כן עניין ההדרכה טעון שיפור, עלינו להכשיר יותר מדריכים בעלי כריזמה שידעו לדבר נכון אל הקהל מולם (אנשים שעולים בפעם הראשונה, ילדים וכד'). ההדרכה צריכה, לדעתי, ליהיות עיניינית בצד ההלכתי- למעט בפילפול ורחבה יותר בהתלהבות האמונית ובקיום המצווה.
אני אמשיך לחשוב על עוד דברים בעז"ה.


תשובתו של אסף פריד:

ככה זה
אתה יכול "לשבת" על בן אדם חודש
לשכנע, להסביר ולקבל ממנו הסכמה עקרונית שיגיע לעליה
ויום קודם (שאתה בא להזכיר לו) אתה שומע שבדיוק לדודה של השכנה יש יום הולדת....

הרב אלבוים תמיד אמר
שבמקום בו יש קדושה יש סיטרא אחרא...

לעצם העניין, אני חושב
שאנשים לא מבינים את חשיבות העליה
ורואים בה סתם "טיול" בירושלים במקרה הטוב
או התגרות בערבים במקרה הרע.

בית המקדש לא עומד היום לאף אחד בראש סידרי העדיפות
ובניה בידי אדם היא בכלל "חידוש"
ועוד, שהקשר בין עליה לבין בניה אינו ברור לכל.

From: אסף
בס"ד
חברים יקרים שלום רב,
אתמול - שושן פורים זכינו לעלות להר הבית כשלושים איש מאזור חברון.
בדרך חזרה ניסינו לבדוק את עצמנו והגענו למסקנה שכדאי לערוך דיון באופן הפעולה מכאן ולהבא.
להלן עיקרי הדברים:
מצד אחד:
אנחנו משקיעים עמל ואמצעים בפרסום בקרית ארבע, חברון, בית חגי, נגוהות ועוד ישובים.
לא נראה שיש תושבים במקומות אלו שלא נחשפו לפרסומים שלנו.
רוב התושבים אינם מתנגדים לעליות ואף תומכים בהם.
הגב ההלכתי שלנו מוצק ואנו נהנים מגבוי מלא של הגר"ד ליאור ורבנים נוספים באזור.
אנחנו דואגים לתנאים נוחים לעולים, כלומר - הסעה הלוך וחזור ולעתים תונכיות לילדים.
חלק מהעליות נערכות בחופשות מהלימודים.
ולמרות זאת:
רוב העולים נמנים עם המארגנים ובני משפחותיהם.
היתר נמנים על קבוצה קבועה ומצומצמת.
בקיצור - ההיענות נמוכה ביחס לצפוי.
אמנם בנקודות שציינתי יש צדדים חיוביים (תמיכה, גדילה איטית של כמות העולים ועוד).
יש עוד נקודות חיוביות שלא הזכרתי, כגון - עלית תלמודי תורה וממ"ד ועליה של בודדים מהאזור.

לאור כל האמור, נראה לי שכדאי לדון בהמשך פעילותינו.
לאחר שנדון בעצמנו, כדאי לשתף את הרב ליאור בבנתונים ולהתייעץ עמו ולבקש את עזרתו.

אנא הבעו את דעתכם, את הסכמתכם להשתתף בדיון ורעיונות על שיתוף אנשים נוספים.

בברכה לבנין המקדש,
אסף לרנר

גליון זה והגליונות הקודמים אפשר לקרוא (ללא שגיאות) בכתובת דלהלן:

http://www.kehilaemunit.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=43

וגם ב:

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=530

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P500.jsp?prs=403

יש חדשות גם ב:

http://www.sosamikdash.cjb.co.il

וגם ב:

http://mekorot.blogspot.com/2008/10/1-98.html

וגם ב: http://gideon.022.co.il/BRPortal/br/P100.jsp

רחם על עדתך, ותטעם בקריתך, ושם תצמצם שכינתך.

זכור קרית חנה, רוממה בחנינה, כי עת לחננה.

טוב זכור ידידיך, רבצם בבית בחירך, שובבם לחדריך.

(על-פי יוצר לשבת זכור)

בכבוד רב – הרב ישי באבד – דובר

התנועה לכינון המקדש - 050-8649968


--
בברכה
התנועה לכינון המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!