התנועה לכינון המקדש
ביטאון אלקטרוני של "התנועה לכינון המקדש" גיליון 2 (111) ניסן ה'תשס"ט
ת.ד. 31336 ירושלים טל': 050-8649968 lamikdash@gmail.com
מעבר לכל העניינים, הוא אמור לבקר בכותל (עבור היהודים) ובהר הבית (עבור המוסלמיים).האם מישהו יכול לעדכן את הרב שאר ישוב כהן ולבקש ממנו, בהנחה שהוא יפגוש את האפיפיור בארץ, שעליו להודיע לו שהר-הבית הוא קודם כל מקום קדוש יהודי?
כבשת הרש בהר הבית
במשך שנים "נהנתה" משטרת ירושלים מהעובדה שיהודים מיעטו לבקר בהר הבית. "כאב הראש" הזה נחסך ממנה. עכשיו המציאות משתנה. הקונסנסוס ההלכתי שאסר על יהודים להיכנס להר נשבר. עוד ועוד רבנים מתירים ליהודים לבקר בהר. עוד ועוד יהודים מבקשים לפקוד אותו.
המשטרה אינה מצליחה להסתגל למציאות החדשה הזאת. היא מבולבלת, מבלבלת והופכת את היוצרות בהר, המקום הכי רגיש בעולם, המקום הכי קדוש לעם היהודי. לא הרבה נותר ליהודים בהר הבית: המקדש איננו. התפילה במקום אסורה. עתיקות הר הבית נהרסות וחצרות המסגדים נהפכו למוקד הסתה דתי ולאומני נגד מדינת ישראל.
כבשת הרש שהשלטון הישראלי הותיר ליהודים בהר, המינימום שבמינימום, היא זכות הביקור במקום הקדוש להם מכל, בלי שיחושו שהם מוגבלים, מבוזים, או עושים בכך עוול למישהו. הזכות הטבעית הזאת מעוגנת בחוק השמירה על המקומות הקדושים, שמבטיח לכאורה את חופש הגישה לבני כל הדתות. אבל עכשיו, כשהפסיקה ההלכתית משתנה, והתיאוריה נהפכת למעשה, יש במשטרה - לא רשמית כמובן - מי שרואה בכך כמעט איום על שלום הציבור, ודואג להקשות מאוד על ביקורי יהודים בהר, בייחוד על ביקורי קבוצות.
התורים הארוכים שמשתרכים בשער הכניסה להר, אף שהמקום פתוח ליהודים רק בשעות הבוקר (שעות העבודה) וסגור בשישי-שבת - מעידים על העניין היהודי הגובר במקום. אבל העובדה שמישהו טורח לארגן ולהסיע קבוצות של יהודים להר, ממעלות, מנתניה, מחדרה, ומכל קצוות הארץ, מערערת אצל מישהו במשטרה את שיקול דעתו. התמונה הזאת, של אלפי יהודים על ההר, יהודים בעלי חזות דתית-יהודית, ולא ישראלית-חילונית או תיירותית - נתפשת על ידי המשטרה שלא בצדק כאיום, כמראה שמסכן את הסדר הציבורי בהר, כמציאות שיש לטרפדה.
התורים הארוכים שמשתרכים בשער הכניסה להר, אף שהמקום פתוח ליהודים רק בשעות הבוקר (שעות העבודה) וסגור בשישי-שבת - מעידים על העניין היהודי הגובר במקום. אבל העובדה שמישהו טורח לארגן ולהסיע קבוצות של יהודים להר, ממעלות, מנתניה, מחדרה, ומכל קצוות הארץ, מערערת אצל מישהו במשטרה את שיקול דעתו. התמונה הזאת, של אלפי יהודים על ההר, יהודים בעלי חזות דתית-יהודית, ולא ישראלית-חילונית או תיירותית - נתפשת על ידי המשטרה שלא בצדק כאיום, כמראה שמסכן את הסדר הציבורי בהר, כמציאות שיש לטרפדה.
הדבר אמור במיוחד ביחס לאוכלוסייה החרדית והדתית-הלאומית, שהיא מטבעה בעלת העניין הלאומי, הדתי, ההיסטורי והתרבותי בהר. לא ייתכן שיהודים ישתרכו בתורים במשך שעות בשער ההר; שהמשטרה תגביל את כניסתם לקבוצות קטנות; שתאסור על אחרים להיכנס עד שקודמיהם ייצאו; ששוטרים ואנשי וואקף יתייחסו לכל יהודי בעל חזות דתית שבא בשערי ההר כחשוד פוטנציאלי, יפשפשובכליו ויצמידו לו ליווי אישי לכל אורך ביקורו בהר.
משהו יסודי מאוד השתבש בחשיבה ובתובנות של האחראים על ההר מטעם משטרת ישראל. העניין הזה של חופש גישה וביקור בהר הבית, לכולם וליהודים בפרט, אינו מתנת חסד. חופש הגישה של יהודים לקדוש שבמקומותיהם אסור שיהיה חלק ממערכת איזונים שמפעילה המשטרה בהר, או חלק ממדיניות המקל והגזר, והתן והקח מול הוואקף, הרשות הפלסטינית וירדן. החופש הזה הוא אקסיומה. כך קבעההממשלה. כך קובע החוק. המשטרה חייבת להפנים זאת, ולהבהיר לצד המוסלמי על כל גווניו שהתופעה הזאת טבעית בעבורנו, כפי שתפילה במסגדי ההר טבעית בעבורם.
ספק אם הגידול המבורך במספר המבקשים לבקר בהר מאיים על הסדר הציבורי, אבל גם אם כן - צריך לטפל במאיים, ולא במאוים. אם דרגי השטח במשטרת ירושלים אינם מבינים את הדבר, מישהו מלמעלה צריך להסביר להם זאת.
פרובוקטורים יהודים צריכים להיחסם, והם נחסמים, אבל להתייחס אל אלפי היהודים שמבקשים לעלות להר כאל פרובוקציה, ובעיקר - להעניק להם את התחושה שהם מבקרים בקדוש שבמקומותינו תחת שלטון חסות במדינה זרה, אחרי שהזכות הטבעית לתפילה במקום כבר נשללה מהם - כל זה הוא הוא שיבוש של השכל הישר ואובדן דרך.
נדב שרגאי: (הארץ - 11.03.09)
הזדמנות נדירה
הזדמנות נדירה
העליה ביום רביעי י"ד בניסן בשעה 7:30.
הסעה ב-4:45 מהמקווה בקרית ארבע (הסעות מחברון לפי הרשמה מראש).
• ותיקין ליד הכותל המערבי.
• סיום מסכת וכבוד לפני העליה.
• ברכת חמה כמנהג הרב גורן זצ"ל.
• חזרה משוערת עד 10:30
חובה לטבול במקוה טהרה לפני העליה. אין להכנס להר בנעלי עור. יש להצטייד בתעודה מזהה.
חובה לטבול במקוה טהרה לפני העליה. אין להכנס להר בנעלי עור. יש להצטייד בתעודה מזהה.
לפרטים והרשמה "התנועה לכינון המקדש": 050-864-9968
זכור פקיד שתות, טובל חמש טבילות במים.צועה ומרחיץ כפיו, בקדוש מים.קורא ומזה טהרת מים, רוחק מעם פחז כמים.- בעבורו אל תמנע מים -(מתפילת - גשם)
זכור פקיד שתות, טובל חמש טבילות במים.צועה ומרחיץ כפיו, בקדוש מים.קורא ומזה טהרת מים, רוחק מעם פחז כמים.- בעבורו אל תמנע מים -(מתפילת - גשם)
בכבוד רב – הרב ישי באבד – דובר התנועה לכינון המקדש - 050-8649968
גיליון זה והגיליונות הקודמים אפשר לקרוא (ללא שגיאות) בכתובת דלהלן:http://www.kehilaemunit.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=43
וגם ב:http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?
וגם ב:http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?
יש חדשות גם ב:http://www.sosamikdash.cjb.co.il/
כתבה יפה וחשובה, מאוד מעניין שדווקא אנשים כאלה כותבים ככה
השבמחקנדב שרגאי הוא חזק בדברים האלה לא מהיום, מידי חודש מתפרסם כמה וכמה מאמרים שלו בעלון "יבנה המקדש"
השבמחק