http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/45/09-rgCVhXF1Zl.png
http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/86-ALivWuQe54.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/93-q91TDEgg4M.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/87-YmHBrafRXq.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/88-iaV6vR5whj.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/96-rgzuMuRqDH.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/90-07zjU356vx.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/91-wfkEepAy7B.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/92-vXE7nNghnM.png
http://3.bp.blogspot.com/-CuBKvxgrTHw/TzptFeHjbtI/AAAAAAAAAXg/yGlkJwm-9XU/s1600/%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A2%D7%A8+%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F+%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F+%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91.gif

בטאון דוא"ל - גליון 4 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏(129)‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ אב ה'תשסט

..

בטאון אלקטרוני של "התנועה לכינון המקדש"
גליון 4 (129) - אב ה'תשס"ט - ת.ד. 31336 ירושלים 050-8649968 lamikdash@gmail.com


איפה ה'פקח' כשצריכים אותו ?


במרכז הר הבית חפרו "צינורות" לאורך צפון הרמה טרקטורים פטישי אויר משאיות פועלים ומה לא, מה לא? פיקוח ארכיאולוגי! בארץ שהארכיאולוגיה היא העבודה זרה שלה, דוקא בהר הקודש בקודש הקדשים של האומה הישראלית שם קיבלו השוטרים הוראה למשך כל השבוע לא לאפשר לאזרחים לעבור ליד מקום הפשע, רק לאנשי החוק מותר להסתובב שם ולהעלים עין, ולסייע לעוברי חוקי הבניה הארכיאולוגיה הפגיעה בדתות ולשמור על מפירי שלום הציבור.

.

לא די שאין חפירות יזומות של שרידי החורבן, לא די שאין חפירות הצלה, גם כשיש כבר חפירות דואגת הממשלה להשמיד להרוס ולא להשאיר זכר לחורבן, כמצווה.


ואילו 'זה לעומת זה' קראנו השבוע:

ברק הוסיף פקחים על בנייה


מספר הפקחים המועסקים במינהל יגדל באופן משמעותי מ-40 ל-60. מטרת המהלך: להדק את הפיקוח על הבנייה הלא חוקית בהתנחלויות


פינוי המאחזים טרם החל, אבל במערכת הביטחון כבר נערכים להגברת האכיפה ביהודה ושומרון. שר הביטחון אהוד ברק אישר גיוס של 20 פקחים נוספים ליחידת הפיקוח של המינהל האזרחי, שבה כבר מועסקים 40 פקחים. הגיוס נעשה במסגרת ההכנות להריסת בנייה לאחחוקית ופינוי מאחזים, והוא צפוי להקשות על המתנחלים להרחיב את הבנייה ללא היתר.


"אפס מאמצים במניעת הבנייה הפיראטית הערבית"


ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אומר בתגובה: "בעבר הוכח שהמינהל משקיע אפס מאמצים במניעת הבנייה הפיראטית הערבית, ואת כל מלחמתו הוא משקיע במגזר היהודי ובמתיישבים. אני מקווה שפקחים אלה יאכפו את החוק על הפלסטינים כדי לאזן את האכיפה". מלשכת השר ברק נמסר: "לפני זמן מה אישר שר הביטחון תוספת כוח אדם למינהל האזרחי, לשיפור וייעול העבודה השוטפת".

.

מעריב רועי שרון 13/8/2009 7:56

.

* * *

תגובת מערכת:

רבים מתלוננים על נימת הכאב שבדברינו אלה. מה נעשה שהמצב מכאיב !

.

* * *

היום התקיימה ישיבת חברי הנהלת הלכ"ה בהר הבית


הבוקר התקיימה ישיבת חברי הנהלת "התנועה לכינון המקדש" בהר הבית. בישיבה דנו על הנושאים העומדים על הפרק ביניהם אירוע "חווית המקדש" שמתוכנן לחול המועד סוכות בישוב מצפה יריחו.


ערוץ-7 - 16:57 (פורסם כ"ב אב תשס"ט, 12 אוג' 09)

.

* * *

ח"כ בן-ארי: זכותנו לסייר בכל מקום בירושלים


חברי הכנסת של האיחוד הלאומי סיירו היום (חמישי) בבוקר בשערי הר הבית. זאת, בעקבות הידיעות על מניעת האפשרויות מיהודים לסייר באזורים אלו, גם לצורכי לימוד היסטורי וארכיאולוגי. את חברי הכנסת אריה אלדד, אורי אריאל ומיכאל בן ארי, הדריך בין השערים וסמטאות העיר עתיקה, הרב יצחק לוי מאלון שבות, הבקי במסורות חז"ל, ובפן ההלכתי, ההיסטורי והארכיאולוגי של הר הבית. חברי הכנסת הדגישו כי לא יתכן שהמשטרה תמנע באופן קבוע, גורף ושיטתי הגעת יהודים לסביבות ההר, בעוד שתנועת מוסלמים, נוצרים ותיירים מתאפשרת ללא מניעה, כל השנה וללא כל בדיקה.

/

"בעיני המשטרה, הר הבית נחשב כמקום בו למוסלמים ולנוצרים יש עדיפות עליונה – ואילו היהודים נחשבים זרים, מטרידים ומיותרים".

אך לא רק ההר עצמו מוצג ככזה אלא גם סביבתו, הדגישו הח"כים, והמשטרה מונעת התקרבות של קבוצות, ארכיאולוגים וחוקרים אפילו לשערי ההר.

חברי הכנסת ציינו כי נקבעה להם פגישה בעניין עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', וכי בכוונתם לערוך סיורים כאלו גם בעתיד.
למרות שמוסלמים עוברי אורח מעטים זיהו את חברי הכנסת, הרי שלא נרשמו אירועים מיוחדים.
ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), נפגע קלות בתאונת דרכים בדרכו לסיור, ולא השתתף בו.
חבד אינפו

זה הזמן להירתם ולתרום ל"תנועה לכינון המקדש" התקשר ל-050-8649968, תרום ב'כרטיס אשראי' או עדיף בהוראת-קבע – לתנועה שכל מגמת פעולותיה "יהוד הר הבית" – מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה

.

קוראים כותבים:

1 )

בס"ד

איך מכניסים את דבריו של משה קלויזנער בגליון הקודם (128), מבלי לענות לו כראוי: שהרמב"ם כותב בהלכות ביאת מקדש הלכה ד' "טמא מת אפילו המת עצמו, מותר להיכנס להר הבית שנאמר ויקח משה את עצמות יוסף עמו, עמו במחנה לוויה"

קורא שאינו עולה להר, מסיק מיד מסקנות, שאין תשובה לשאלה, וחבל.

משה הרשקוביץ


2 )

בס"ד
* * *
מדור הסטורי: ירחון "יבנה המקדש" (ה'תשמ"ח)

בס"ד "יבנה המקדש" כרך א. בירורי הלכה ואגדה, הגות ומחקר, עיון ומעשה בדבר מצות בנין בית המקדש בדורנו בפועל ממש כחובה קבועה על היחיד ועל הציבור (תוכן המאמרים בסוף הכרך) מכיל כ"ה גליונות ראשונים שיצאו לאור בס"ד החל מחדש מרחשון ה'תשמ"ח עד לחדש כסלו תש"ן, ועד בכלל.


בהוצאת "התנועה לכינון המקדש" ת"ד 31336 ירושלים – תש"ן

ראו ענוים ישמחו דורשי אלקים ויחי לבבכם

כי שומע אל אביונים ה' ואת אסיריו לא בזה.

(תהלים סט)

עם הספר:


ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה – לברך על המוגמר – כרך נאה של חוברות "יבנה המקדש" אשר – מי פילל ומי מילל – מתמידים להופיע מדי חדש בחדשו מזה שנתיים ויותר.


מי כמונו יודע כמה נסים ונסי נסים, גלויים ונסתרים נדרשו לנו להתמיד בדבר שבקדושה אשר לא דשו בה רבים לילך בנתיבה, ולמרבה הצער – רבים וכן שלמים דשו ודשים בה לעקרה מן השרש, להזניחה מן הפה ומן הלב; כמה כוחות גוף, ויותר מהמה: כוחות נפש נדרשים לכל פעילות קטנה וגדולה בדבר ש"אין בו לא עוה"ז ולא עוה"ב" לא הנאה גשמית ולא סיפוק רוחני, לא תאר ולא הדר, דבר זה ומוזר לרחוקים ולקרובים – "מוזר הייתי לאחי, ונכרי לבני אמי – כי קנאת ביתך אכלתנו וחרפות חורפיך נפלו עלי" (תהלים סט). ה' אלקים הוא היודע ועד כי לא לפי כוחנו וכשרון מעשינו היה המפעל הזה, כי ממנו הכל ומידו נתנו לו! ואליו יתברך נשא כפינו בתפלה להוסיף שנית ידו ממנו לסעדנו שלא נכשל בדבר הלכה ולא נשתבש בדבר אגדה, שלא נאמר על טמא טהור ולא על טהור טמא.

"אלקים אתה ידעת לאולתי, ואשמותי ממך לא נכחדו, אל יבושו בי קויך א-ד-ני אלקים צב-אות ואל יכלמו בי מבקשיך א-להי ישראל" ! (תהלים שם)

י"ט כסלו ה'תש"ן ירושלים ת"ו.

המערכת

כאן מקום להודות

לעורך המייסד מורנו רבי עודד כיטוב שליט"א

לעורך השני מורנו רבי אליצור סגל שליט"א

לעורכת השלישית מורתנו גב' רחל באבד תליט"א

כולם שלא על מנת לקבל פרס

ולעורך היקר כיום מורנו רבי שמשון אלבום שליט"א

דר מעון זה יברך אותם ממעון הברכות – עד בלי די – כי שם צוה ה' את הברכה חיים עד העולם

.

(כיום אנו בגליון 264 שנה כב – כולם נכרכו ב-8 כרכים עבים, אפשר לקנות אותם ב-150 ₪ כל אחד)

.

* * *
.

תשעה באב מסמל את האבלות על חרבן הבית, אך בשביל חלקים רבים בציבור שאינם שומרי תורה ומצוות מסמל היום הזה את אבדן הריבונות על הר הבית.

.

נדב שרגאי, עיתונאי וחוקר בכיר - http://www.inn.co.il/News/News.aspx/192518


במרכז הירושלמי לעניני צבור ומדינה ומחבר הספר הר המריבה, אומר בראיון לערוץ 7


כי מעבר לנושא של חרבן בית המקדש עבור הציבור הרחב היום הזה מסמל דברים נוספים, "לרבים היום הזה מתחבר להוויה של אבדן הריבונות ותחילת הגולה, לרוב הציבור קל יותר להתחבר לזה. ברל כצנלסון אמר שאלמלא האבלות והגלות לא היו נכתבים הספרים של פינסקר וביאליק, אלמלא הגלות כל זה לא היה קיים. והזכרון של היום הזה עם חרבן הבית שבו החלה הגלות הארוכה משותף לכולנו".


שרגאי אומר שיש כיום רבים שמנסים לכתוב את ההסטוריה מחדש תוך התעלמות מהר הבית, "רבים חושבים שאפשר להתעלם מהר הבית, אנשים עושים טיולי שורשים למרוקו, אבל בהר הבית זה השורש האמיתי שלנו כאן צריכים לעשות סיורים לימודיים, כאן טמונה מגילה היוחסין שלנו".


לדבריו, המשטרה ניצלה במשך שנים את העובדה שהממסד הרבני אסר לעלות על ההר וגם עכשיו אחרי שיש רבנים שמתירים לעלות להר המשטרה לא מאפשרת לעשות זאת, "בשנים האחרונות חלק מהרבנים קבעו שאפשר להכנס להר הבית במגבלות הלכתיות, אבל אין אפשרות לממש את ההיתר הזה, כי המשטרה נהנתה במשך שנים מהאסור ההלכתי ועכשיו קשה לה להתרגל למצב שאלפים יעלו להר. היום קשה לעלות להר אלא אם כן אתה נראה כמו תייר, אבל אם אתה דתי, ישר נצמד אליך שוטר ואיש וואקף, והם לא נותנים להכנס בקבוצות, כך שאין חופש אמיתי. אני קורא היום למשטרה, תתרגלו למצב הזה שיש יהודים שרוצים לעלות להר הבית, תאפשרו לציבור לממש הזכות שיש לנו לעלות להר הבית, זו כבשת הרש שלנו".


שרגאי אומר כי חלה חובה להבהיר למוסלמים כי הר הבית נמצא מחוץ למשחק, "אנחנו צריכים לעלות להר הבית ולחזק את הקשר והזיקה שלנו למקום, להבין מה הקשר למקום הזה ולומר למוסלמים שהר הבית הוא לא חלק מכללי המשחק של תן וקח". - - - עד כאן נדב שרגאי

.

חדש: מצורף תמונת טרקטור גורס עתיקות בהר הבית מימין לכפת הסלע.


גליון זה והגליונות הקודמים אפשר לקרוא (ללא שגיאות) בכתובת דלהלן:

http://www.kehilaemunit.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=43

וגם ב:

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat

http://lamikdash.blogspot.com/2005/04/blog-post_16.html

יש חדשות גם ב:

http://www.sos-amikdash.cjb.co.il/


"בנו לכם בית הבחירה בירושלים וכן הוא אומר בדוד (לנתן הנביא)

.ראה נא אנכי יושב בבית ארזים וארון האלקים יושב בתוך היריעה"

(רשי דברים יב יא)

בכבוד רב – הרב ישי באבד – דובר
התנועה לכינון המקדש - 050-8649968

לפרטים תגובות סירובים ותרומות נא לפנות ל-050-8649968 ואו ל - lamikdash@gmail.com

תגובה 1:

  1. איפה הוועדות לשמירת חוק העתיקות, למה הר הבית שונה מכל מקום אחר בארץ,

    הר הבית זה לא שטח ישראלי?, למה המשטרה לא עוקפת שם את החוק?

    מוסלמים גזלנים צאו מהר הבית, תפסיקו לחלל את המקום הקדוש ביותר לעם ישראל!!! עכשיו!!!

    השבמחק

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!

http://4.bp.blogspot.com/-t-Ji9ZtSpj4/TybIGtRP2FI/AAAAAAAAATw/iaTFNecd_Vw/s1600/%D7%94%D7%A8+%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%90%D7%AA%D7%A8+%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9.gif
http://2.bp.blogspot.com/-EPi3iV47DQc/Ty6xF-SUZ6I/AAAAAAAAAWw/3EDr3fzbE_k/s1600/%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9.gif