עיני עיני הורידי דמעה,
על ירושלים החריבה.
ואנו שזכינו לראות בתקומתיך.
וממך התרחקנו כצרעת נגע.
אלפים שנה של חורבן,
מאז שטיטוס החריב את הבניין.
מחמד עינינו הפך לזרים,
חולל ונותץ על ידי ערלים טמאים.
אבותנו שודדו מנחלתם,
גורשו בכח ממקום משבותם.
בצר להם, גולים מעל שולחן אביהם,
הוצא גזלנים מביתך,
השיבנו אבינו אל הר קדשנו,
כי בחטאנו נתרחקנו מעל אדמותנו.
עברו מאז אלפי שנים,
ניסים גדולים עברו על עמנו,
במקום שנעלה לבנות מקדש כבראשית,
"מתי יבנה המקדש" שרים בציפייה,
במקום לבנות את בית הבחירה.
כל שנה שוב עם אותה מנגינה,
"לשנה הבאה בירושלים הבנויה".
שמחים ומרננים מסתפקים בשירים,
במקום לעלות אל הר האלוקים.
עוצר אני בכותל כולי נסער.
מה לכם לשבת אבלים,
בזמן שדרכי ציון פתוחים.
קומו עלו בגיל וברננה,
"כרת" "כרת" הם לוחשים,
את מצפונם מרגיעים.
כך פורש מעל גבי העיתונים,
הפטיר לעברי אחד העבריים.
מקור ל"כרת" אני דורש,
והם בגמגום מנסים לפרש.
העת לכם אתם שבת בכותל ספונים,
גשו נא אחי לעבר ארון הספרים.
הלכה פסוקה היא במשנה תורה,
להרמב"ם בספר 'עבודה'.
הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד',
"טמא מת מותר להיכנס להר הבית".
על זה היה דווה ליבי,
על אלה חשכו עיני.
האיך לא אבכה על שבר בת עמי,
הלא למשמע אוזן דאבה נפשי.
להגדלה לחץ על התמונה
יפה מאוד. והכתיבה הזו גם מעודדת. באשר היא מציגה את האור שבקצה המנהרה החשוכה. מי יתן ותאיר לאלפים.
השבמחקדי לבכות, בית כגסת בהר הבית עכשיו...
השבמחקדי לבכות, בית כנסת בהר הבית עכשיו...
השבמחקעל זה היה דווה ליבנו על אלה חשכו עינינו, על הר ציון ששמם, יהודים לא הילכו בו
השבמחק