הזמנה | עליית הנשים הגדולה |
הזמנה לחוויה בלתי נשכחת : נשות ובנות ישראל מוזמנות לעליה להר הבית ביום רביעי י"ח תמוז 20/7 | עליה שניה נוספת ביום רביעי ג' מנחם אב 3/8/2011 | בזכות נשים צדקניות עתידין להיגאל
שלמה ידיד | הר הבית שלנו
בעקבות הצלחת העליות הקודמות, והסיפוק הרב של חלוצות המקדש, נשות ובנות ישראל מוזמנות לעליית הנשים הגדולה להר הבית, חוויה רוחנית ואיכותית מיוחדת, שמעלה את משתתפיה לפסגות רוחניות, ומקרבות את בנין בית המקדש.
תאריך:
- יום רביעי י"ח בתמוז 20 יולי 2011
- יום רביעי ג' אב 3 אוגוסט 2011
שעה:
7:30 בבוקרמקום:
נפגשים במעלה שער הרמב"ם - לפני הבידוק הבטחוני בכניסה לכותל מצד' שער האשפתות
מדריכים:
הרב איתי אליצור, הרב יהודה גליקאנשי קשר:
הרבנית עינת זיו: 052-3752751 הרבנית רבקה שמעון: 052-5583371
הרבנית ציפורה פילץ: 052-5866384
הרבנית צביה סביר: 054-5480572
ניתנות הדרכות מיוחדות ופרטניות בהתאם למצבה האישי של כל אישה ובחורה, ובנוסף: לפני מועד העליה להר הבית תתקיים שיחת הדרכה והכנה. פרטים בטלפונים הנ"ל
איזה יופי, נשים עולות בקדושה ובטהרה להר הבית, ממש ימות המשיח
השבמחקמי יודע מה אומרת ההלכה היהודית בענין עליית נשים להר הבית.???
השבמחקההלכה מתירה לנשים לעלות להר הבית, בתורה כתוב שבבית המקדש היה עזרת נשים, יש הלכות מיוחדות לנשים כיצד לעלות להר הבית, וצריך ללמוד אותם ואז לעלות.
השבמחקזה מצוה גדולה מאד.
האם זבין ויולדות וכו, חייבים להביא קרבן בשביל שיוכלו להכנס להר הבית...???
השבמחקעזרת נשים, משלחין ממנה טבול יום אבל לא מחוסר כיפורים, שמחוסר כיפורים העריב שמשו. ואיסור טבול יום במחנה לוייה, מדברי סופרים.
השבמחקמשנה תורה הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ה'
http://www.mechon-mamre.org/i/8303.htm
זה כתוב על עזרת נשים, ואפילו לשם הם לא נכנסות, הם בוקשי נכנסים להר הבית - לפני החיל
שמעתי שאומרים שמאחר שכולנו "טמאי מדרס" אסור לנו לעלות להר הבית, האם יש ממש בדברים האלה. והאם אפשר לדעת מה דעת פוסקי הלכה בענין זה...?
השבמחקהרב פישר פוסק בלינק הנ"ל, - בספרו שו"ת אבן ישראל חלק ט' סימן קס"ג
השבמחקשלעולים להר הבית אין לחשוש מפני טומאת זב, והוא כולל שם "טמאי מדרס" של הזב.
(הרב פישר זצוק"ל - ראב"ד בד"ץ העדה החרדית)
עיין רמב"ם טהרה הלכות מרכב ומושב פרקים ה, ו. שגם "נידה ויולדת" עושות טומאת מושב ומרכב, לא רק זבין וזבות, ועל זה הרב פישר לא דיבר.
השבמחקרמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ג'
השבמחק"ומשלחין זבין וזבות נידות ויולדות חוץ לשתי מחנות, שהוא חוץ להר הבית, מפני שהן מטמאין המשכב והמושב אפילו מתחת האבן, מה שאין המת מטמא."
http://www.mechon-mamre.org/i/8303.htm
ביאור: לזב עצמו אסור להכנס להר הבית, מכיון שהוא מטמא משכב ומושב. אבל את המת עצמו כן מכניסים להר הבית. מכיון שהוא לא מטמא משכב ומושב. וכן את המשכב ומושב עצמם גם כן מכניסים להר הבית מאותו הסיבה, שאין הם מטמאים הלאה מדרס ומושכב.
רמב"ם שם: "ומשלחין זבין וזבות נידות ויולדות חוץ לשתי מחנות"
השבמחקהרמב"ם כותב שרק זב עצמו ונידה עצמה, ויולדת עצמה, אסור להם להיכנס. ולא אומר שהמדרס והמושב שלהם גם אסור
ומי שרוצה להחמיר על עצמה ביותר - להיות בריסקרית, יכולה לטבול את בגדיה המסויימים שאיתם היא משתמשת בין הטבילה לעליה להר.
השבמחקואז תצא ידי חובה גם לשיטת בריסק
הערה לכבוד הרב דוד בהר"ן שליט"א, אין שום חומרה ושום צורך להטביל בגדים של מטמא מדרס לפני עליה להר הבית, שהרי הרמב"ם מפורש מתיר לבועל נידה להכנס להר הבית עד החיל,(רמב"ם ביאת המקדש פרק ג. הלכה ה.) ובועל נידה כידוע גם מטמא מדרס (עיין רמב"ם משכב ומושב פרק ג. הלכה א.) וכל המוסיף גורע...
השבמחקחשוב שכל אישה שעולה תקבל הדרכה מאחת המדריכות,
השבמחקולשים לב שיש לפרוש ולהמתין 72 שעות לצאת מגדר פולטת ש"ז ואז לטבול שוב.
כמובן בימי טהרתה.