- גליון 3 (96) – תשרי ה'תשס"ט

בין כסה לעשור ה'תשס"ט

מאות תלמידי ישיבת "מעלה אדומים" עלו היום בטהרה להר הבית, לקראת יום הכיפורים הבא עלינו לטובה.

התלמידים הודרכו על ידי רבני הישיבה, טבלו במקוה, למדו את הלכות העליה, ועלו להר בראשות ראש הישיבה הרב נחום רבינוביץ שליט"א. בהדרכתו הצמודה של ר"מ הישיבה הרב יצחק שילת, ובניצוחו של יהודה גליק מ"התנועה לכינון המקדש".

ההתרגשות ניכרה על פני התלמידים שלרבים מהם זו עלייה ראשונה אל ההר, והם נשאו בסבל מאופק את גזירות הרשויות המתייחסות עדיין אל המקום כלאתר מוסלמי, ואינם מאפשרים תפילות והשתחוויות כדין. אפילו "קריעה" נאסרת.

התלמידים ביכו את המצב השורר בהר, כאשר נוכחו לראות שהמשטרה המוצבת שם עדיין משמשת כעושה דברם של שומרי הוואקף העויינים, ואוסרים על כל סממן יהודי בהר מקדשנו. ראש הישיבה קרא לשוטרים שלא לשתף פעולה עם ההוראות הטומנות בחובן הסגרת ההר לאיסלם.

בסיום הסיור פצחו התלמידים בשירת הודייה על שזכו להגשים את חלום הדורות, לעלות בהר ה' ולקום במקום קדשו. ויצאו בשירת "יבנה המקדש" בריקודים ותפילה שיזכו בקרוב להיות שותפים לחידוש עבודת הקרבנות ובנין המקדש.

ImageImageImageImage

צילומים: "התנועה לכינון המקדש".

פרטים: 0508649968

---

"הקהל" בהר הבית א דחול המועד סוכות לרישום, ת.ז. מראש (חובה)lamikdash@gmail.com "התנועה לכינון המקדש"

---

קורא יקר ! מה דעתך, לדברי מועמד חרדי לראשות ירושלים, המצו"ב?

מראיין: ויזנר, מרואיין: מאיר פרוש לקראת ההתמודדות לראשות עירית ירושלים, רדיו: רשת א' רשת מורשת.

שאלה: מידי פעם עולה לכותרות העובדה שקיים איסור על יהודים להתפלל בהר הבית גם אנחנו עסקנו בתוכנית בהיבטים השונים של הסוגיא הזאת האם המצב הזה שקיים איסור פולחן דתי על יהודים בהר הבית נראה לך תקין?

פרוש: תראה אני היום בקרתי בישיבה עטרת כהנים אצל הרב אבינר ובכניסה לישיבה עוד תולה המודעה של הרבנים הראשיים לישראל מתשכ"ז 1967 כמו הרב אונטרמן והרב יצחק ניסים וכל הרבנים שחתמו בשעתו על האיסור להיכנס להר הבית ויש הרי בעיה מסויימת.

שאלה: אבל אתה יודע שכיום כבר ישנם רבנים שכן מתירים לעלות בודאי לחלקים מסויימים כמו תוספות הורדוס?

פרוש: אתה מוביל אותי לאותו ויכוח שאמרתי לך קודם מי אני שאכנס לויכוח שיש בין הרבנים ובין גדולי ישראל לגבי מה מותר ומה אסור אני הקטן מסתפק בזה שאני הולך לכותל ומתפלל שמה כתוב שלש פעמים בשנה יראה כל זכורך מי שרוצה מוסיף ובא לכותל יותר מאשר שלש פעמים בשנה אני אבוא עכשיו ואני אפסוק מעל גלי האתר מה מותר לעשות ואיך.

שאלה: אז אתה תאמץ את העמדה שאוסרת כניסת יהודים בהר הבית?

פרוש: בעיני חשוב מאד שנאמץ את העמדה שעשינו אותה אחרי מלחמת ששת הימים שהערבים הם הבעלים על הר הבית והיהודים מתפללים בכותל ואחד לא פוגע בסמכויות של השני זה מה שצריך להיות לדעתי.

להלן שאלותנו:

האם אנו יכולים לתת ידינו לראשות עירינו יהודי השלם עם בעלות הערבים בהר הבית שכזכור מתבטא:

בהרס שיטתי של כל שריד לבתי מקדשנו זה כבר שלושים שנה,

בחיפוי על כל השותפים להפרת החוקים הקשורים בכך,

בבניית מסגדים נוספים גדולים ואדירים על כל שטחי חורבות מקדשנו,

בפגיעה בארכיאולוגיה של ההר,

ביחס אכזרי כלפי כל יהודי החשוד בפולחן כל-שהוא בהר הבית מקום מקדשנו,

בהתכחשות ושכתוב ההסטוריה על ידי כל המוסלמים שחלילה אף פעם לא היה מקדש ראשון ומקדש שני בהר הבית,

ביחס מפלה של מבקרים יהודים לעומת מוסלמים בכמות שערי הכניסה במקומות הביקור בימי הביקור ובשעות הביקור,

האם נוכל לתת אימון כשבראשות עירינו יכהן איש ש:

ישליט מרות חד-צדדית לפי פסקי רבניו, ומתעלם מזכויות ציבור יהודי גדול ומשמעותי ומוסר נפשו לבנין הארץ העיר והמקדש ובראשות רבניו מצפה ליום שיוכל לעלות להר ה' ולקום במקום קדשו כבני חורין ללא פיקוח קלגסים וואקפארים והפרעת פראים??

מעל הכל: האם נוכל לתת ידינו לבחירת ראש לעירינו יהודי ששאיפת תפקידו הוא "לשמר את הבעלות הערבית על הר הבית".

אין באמור לעיל התערבות באמונת כבודו והבנת יהדותו, יש באמור לעיל רצון שכבוד ראש עירינו לא יכפה דעותיו ועמדותיו על הציבור האמוני כבד-המשקל בעיר.


חג שמח - עו"ד ברוך בן יוסף – יו"ר התנועה לכינון המקדש - 050-8649968

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!