יום רביעי: עליית נשים להר הבית

עליית נשים להר הבית
המודעה שפורסמה

וטיהרו את מקדשיך: ביום רביעי הקרוב זאת חנוכה, בשעה 8:00 בבוקר יעלו עשרות נשים להתפלל בהר הבית | בקדושה ובטהרה על פי כל גדרי ההלכה | בהדרכת הרב איתי אליצור | מדליקים את אור המנורה בחושך הגלותי

גרשון כספי | אתר בית המקדש

ביום רביעי הקרוב, זאת חנוכה, יעלו קבוצת נשים גדולה להתפלל על הר הבית במקום המקדש במקומות המותרים בקדושה ובטהרה על פי כל גדרי ההלכה.

העליה תתקיים בהדרכת הרב איתי אליצור ובהסכמת גדולי ישראל.

זמני פתיחת הר הבית ליהודים: בוקר: בין השעות 7:30 עד 10:00. צהריים: 12:30 עד 13:30.

 להצטרפות לעליית הנשים ולהדרכה הלכתית יש לפנות לרבנית עינת זיו: 0523752751


המודעה שפורסמה על ידי ארגון נשים למען המקדש | להגדלה הקלק על התמונה



____________________________________________________________________
אתר בית המקדש | נשים הר הבית | נשים למען המקדש | בית | מקדש | המקדש

2 comments:

  1. שלום עליכם !
    למען המקדש, ובעניין זה, נשים יכולות לזרז הגאולה ובניין הבית, על ידי- מצות, כל השנה. זה כולל אפייה ידנית קלה, וכן בישול חיטים,אורז, או חיטים חתוכות, במים רותחים. גם עד שמתבקעות- זה מצה. ומעולה. הרי מקורות-
    ודא שירותא דְּשָׁרִיאוּ יִשְׂרָאֵל לְמֵיעַל בְּחוּלָקָא קַדִּישָׁא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא,[וזו התחלה שהחלו ישראל לבוא בחלקו הקדוש של הקב"ה ולבער מהם חמץ,שהוא תאוות/אלהי נכר שממונים על עכו"ם] וְאִקְרוּן חָמֵץ, יֵצֶר הָרָע, וּלְמֵיעַל בְּמַצָּה, חוּלָקָא קַדִּישָׁא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "
    זהר בראשית רכו
    זהר במדבר פנחס. ..(שמות יב) וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת. מַצָּה אִיהִי שְׁמוּרָה לְבַעְלָהּ, דְּאִיהוּ ו'. וּבֵיהּ אִתְעָבִיד מִצְּוָה... וּמָנֵי לְאַעְבְרָא מִנְּהוֹן חָמֵץ וּמַחְמֶצֶּת, דְּאִינּוּן עֲנָנִים חֲשׁוּכִין דִּמְכַסְּיָין עַל נְהוֹרִין, דְּשִׁבְעָה כֹּכְבֵי לֶכֶת, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן (בראשית מא,כא) וַתָּבֹאנָה אֶל קִרְבֶּנָּה וְלֹא נוֹדַע כִּי בָאוּ אֶל קִרְבֶּנָּה וּמַרְאֵיהֶן רַע, חָשׁוּךְ כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה. דְּכָל כַּךְ חֲשׁוֹכָא דַּעֲנָנִין דִּלְהוֹן, דְּלָא יַכְלִין נְהוֹרִין לְאַנְהָרָא לְהוֹן, וּבְגִין דָּא וְלֹא נוֹדַע כִּי בָאוּ אֶל קִרְבֶּנָה. (ע''כ רעיא מהימנא).

    ּ.רעיא מהימנא- רִבִּי שִׁמְעוֹן פָּתַח וְאָמַר, גְּעַר חַיַּת קָנֶה עֲדַת אַבִּירִים בְּעֶגְלֵי עַמִּים. גְּעַר חַיַּת קָנֶה, דָּא קָנֶה דְּאִתְאֲחָד בֵּיהּ עֵשָׂו, דְּאִיהִי קַרְתָּא דְּרוֹמִי רַבְּתָא, דְּנָעַץ גַּבְרִיאֵל קָנֶה בְּיַמָּא רַבָּא, וּבָנוּ עָלֶיהָ כְּרָךְ גָּדוֹל דְּרוֹמִי(שהחריבה את בית המקדש-עד היום). קָנֶה דחמץ. וְכַד יִיתֵי פּוּרְקָנָא לְיִשְׂרָאֵל, יִתְבַּר לֵיהּ. הֲדָא הוּא דִכְתִיב גְּעַר חַיַּת קָנֶה עֲדַת. וּמִתְעַבָּר מִיַּד חָמֵץ מֵעָלְמָא. מַחְמֶצֶּת דִּילֵיהּ רוֹמִי. וְיִתְגַּלְיָּא מַצָּה בְּעָלְמָא, דְּאִיהִי בֵּי מַקְדְּשָׁא דְּבַיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי.
    אָמַר בּוּצִּינָא קַדִּישָׁא (ס''א רעיא מהימנא), דְּאִינּוּן לָקֳבֵל בַּת עַיִן יָמִין, וּבַת עַיִן שְׂמֹאל. וְאִינּוּן לָקֳבֵל (לחם משנה) רוֹמִי רַבָּתִי, רוֹמִי זְעֵירָא. לָקֳבֵל תְּרֵין עֲנָנִין, דִּמְכַּסְּיָין עַל בַּת עֵינָא יְמִינָא וּשְׂמָאלָא. וְאִינּוּן לָקֳבֵל שְׂאוֹר וחמץ. וְעַד דְּאִלֵּין יִתְבַּעֲרוּן מֵעָלְמָא בַּל יִרָאֶה וּבַל יִמָּצֵּא חַד מִנַּיְיהוּ, בַּיִת רִאשׁוֹן וְשֵׁנִי לָא יִתְגַּלְיָין בְּעָלְמָא.
    ... קָנֶה שֻׁלְטָנוּתָא דְּרוֹמִי, וָסוּף לְכָל מַלְכִין, דְּעָתִיד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְתַּבְרָא לֵיהּ. גְּעַר חַיַּת קָנֶה, גְּעַר חַיָּה בִּישָׁא, ח' מִן חָמֵץ, וְאַתְבַּר רַגְלֵיהּ מִן מַחְמֶצֶּת, דְּאִתְּמַר בָּהּ (משלי ה) רַגְלֶיהָ יוֹרְדוֹת מָוְת. וְעוֹד גְּעַר חַיַּת קָנֶה, יַתְבַּר רֶגֶל קוֹף מִן קָנֶה, וְיִשְׁתְּאַר הִנֵּה. מִיָּד הִנֵּה יְיָ אֱלֹהִים בְּחָזָק יָבֹא, (ישעיה מא) רִאשׁוֹן לְצִּיּוֹן הִנֵּה הִנָּם וְלִיְרוּשָׁלַם מְבַשֵּׂר אֶתֵּן.

    (לשים לב שכל הפיצ"—ה.ספגטי,מקרו...פתיתים, וכו' הכ-ל רח"ל מאיטליה-רומי כנל. אפשר לבשל חיטים בורגול ודבר טוב.בשמן זית.ולאפות מצה) .לעיון- חיטה מבושלת ברותחין אף על פי שמתבקעת איננה חמצ .זו רק חומרא בגמרא בבישול,שמא חיטה תכנס בציר חברתה, וכן בסלת,אף על פי שהסלת שבשוק היא מוחמצת,ולראיה-פניה מכסיפים כשעושים ממנה כעין מצה.[פסחים,ג,ה]. חיטה אורגנית היא שמורה.
    אפשר לטחון חיטים ולבשל/לאפות מצה .כמו שכתוב בבית המקדש ולחם הפנים .מה המקור לסעודה שלנו?
    לא תשחט על חמצ דם זבחי.מכאן שזה מביא לעבודת הקדש.
    אפשר מטחנה ב100 ש"ח של תבלינים/קפה או אחרת לטחון חיטים וב 5 דקות מצה.כל הימים
    זה גם טהור,ואפשר לשמרו בטהרה,ולהכינו כגון בכף,ללא מגע יד.
    סיבה מה' למה התורה לא ציוותה על מצה כל הימים, אף על פי שזה יצר הרע ושעבוד מלכויות["רוצים אנחנו לעשות רצונך... ומי מעכב? שאור שבעיסה"]-
    "והא מבערינן חמץ בודאי דאיהו יצה"ר ומש"ה פקיד קב"ה לבערא ליה כד נפקו מארץ מצרים ולמיכל מצה דרמיזא לחירו דאיהי בינה דבהכי הוכנו למיכל לחם אבירים שמלאכי השרת ניזונים ממנו דע"י כך הוכנו לקבל התורה והשתא כיון דחבו ישראל והא עלמא מתנהגא בחמץ דוגמת ימות החול דמתנהג בהנהו דרגין דחול ואפילו בשבתות וימים טובים מתנהג בדרגא דחמץ, ומש"ה לא מזדהרי מחמץ אלא הנהו שבעה יומין דרמיזי להנך ז' יומי דיציאת מצרים"
    מגיד מישרים פרשת צו

    השבמחק

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!