"יבנה המקדש" - גליון 2 ‏‏‏‏‏‏‏‏(115)‏‏‏‏‏‏‏‏ אייר ה'תשסט

בטאון אלקטרוני של "התנועה לכינון המקדש"
- גליון 2 (115) – אייר ה'תשס"ט, ת.ד. 31336 ירושלים, 050-8649968, lamikdash@gmail.com

קוראים כותבים (את היותר קיצוניים לא הבאנו):

1 –

בס"ד

תודה על הדברים

אכן הכאב רב

אבל צריך לזכור, שהתפילה החליפה את הקורבנות

בואו אלי בדברים אמיר השם

ונאמר במקום קורבנות לאחר שחרב בית המקדש התפילה גם תפילת הקורבנות

ואמירת "פטום הקיטורת" שזו סגולה ממש נגד כישוף וכל רע

לכן, כל הרע שבא לנו, בכל זאת קבל אישור מהשם לפי הזכויות או החובות שלנו

עדיין כל ישראל ערבים זה לזה וכולנו משלמים על עוונות הדור

לכן גם התפילות שלנו הם כנגד ולטובת כל עם ישראל

שנזכה לגאולה במהרה בימינו וברחמים

ואז רק הטוב ישלוט פה

שבת שלום

2 –

ר ישי , לא הייתי מודע לתפקידך זה וזה פגם שלי.

יתכן שמעבר לתלונה הצודקת, יש בכל זאת מקום להדברות ,עם השלטון ,בכל זאת הוא חדש. יש כמה אנשים טובים בשלטון החדש : יעקב נאמן ,יולי אדלשטיין ,דודו רותם. בהחלט יתכן שאפשר באמצעותם להגיע לסיכומים של התקדמות בכוון הנכון , בלא להרגיז יותר מדי את הגויים שמהם השלטון חושש.

הרי גם יעקב אבינו ע'ה נקט :דורון ,תפילה ,מלחמה.

הרי לפני כמה שנים עצם העליה היתה חלום וצחי הנגבי מצא הדרך ואיפשר זאת. מעמד 'הקהל' עוד בזמן הממשלה הקודמת, היתה בו הצלחה, די מרשימה אפילו.

אפשר לשאוף לשני הישגים חשובים:

א. תפילת קבע יומית על ההר,להסתפק בהתחלה במנחה

ב. לארגן קרבן פסח- בהליכה בשתי זרועות - דיון משמעותי אצל כל חוגי הרבנים בחיוב של הנושא, ובעבודה עם השלטונות של ביצוע הענין בפרופיל ראשוני נמוך ביותר ועם מקסימום התחשבות באחרים (אי השארת סימני שינוי קבועים בשטח -לפחות בשלב זה)

אלו נראים הישגים אפשריים -רק לציין - שבחזרה הכללית לפני שנתיים היו אתרי חדשות בחו'ל שפרסמו ואפילו 'צילמו' שהקרבן הוקרב וזה לא הביא לשום התרגשות אצל המוסלמים, ההיפך היתה אצלם אכזבה כשבאו ליום הע' ולא היה קרבן. אנו מבינים החשיבות ,אבל השני לא נפגע כלל, ולכן זה ממש - זה נהנה וזה לא חסר.

הזרוע האיסטרטגית הארוכה - להביא ולשכנע את אומות העולם בחשיבות המקדש לעולם ,אפילו שהוחלט בסנהדרין ביוזמתו של האב'ד שוורץ ,איננה מופעלת.

בברכת שבוע טוב וקיץ טוב

לבל משה

3 –

אשמח מאוד לקבל דברי תורה בעניין המקדש.

העלון שאתם מוציאים הוא עלון חדשות, המשדר יחס של תסכול וייאוש מהמדינה ומוסדותיה.

בהחלט אפשר להבין מדוע יש הרגשה כזו, ויש לה הצדקה רבה, אך לעניות דעתי, לא זו הדרך לעלות אל הר ה'.

ירושלים לא נתחלקה לשבטים, ובית המקדש נקנה בחמישים שקלים שנאספו מכל השבטים. וכבר שאל הרב פרנק מדוע דוד המלך לא יכול היה להוציא את הכסף מכיסו ולמסור אותו לציבור. תשובתו היא פשוטה - אי אפשר! המזבח צריך להיקנות מכסכם של כל ישראל ממש.

הדרך לבנות את בית המקדש היא מתוך שותפות ואחדות (אגב, זו דעתי גם בעניין ההתיישבות בארץ ישראל בכלל). אם אנחנו מדגישים את הניכור והניתוק - כנראה שעדיין לא הגיעה העת.

הדרך הזו היא קשה מאוד, אבל אם אנחנו רוצים להקים את בית המקדש, נתאמץ ונצליח, מתוך אמונה ואופטימיות.

אם טעיתי בהבנת היחס שלכם למדינה - אשמח שתעמידוני על טעותי.

אני מקווה שהצלחתי בהבהיר את דעתי.

בהצלחה רבה,

חנן אריאל

4 -

אינני יודע מדוע שלחתם זאת אלינו,מ"מ גם איני יודע מדוע תקפתם את פרוש,הרי הרב קוק פסק שאין לעלות וכן כל גדולי הדור ובכללם הרב עובדיה,הרב שפירא זצ"ל הרבנים הראשים,ואע"פ שיש לכם רבנים חשובים להסתמך עליהם,כמדוני שעדיין אין שם רוב מניין ( ללא פגיעה חלילה בשום רב שם,אך עדיין רוב גדולי הדור אינם מסכימים).

אז אנא מכם....

5 –

איסור גמור לעלות אל הר הבית וכל טצדקי לא יתיר זאת. זה איסור כרת כחמץ בפסח וכאכילה ביו"כ. ומי שמטיף לעלות חוטא ומחטיא ולא יעזור כל סילוף שעושים זאת למען בעלות יהודית וכד' שלזה אני מסכים בכל לבי. אם כל הימניות שבי, אין לעבור על איסורים, אפילו אילו היתה זאת מצוה, הרי שבאה בעבירה. למי שזקוק נא לשאול את פוסקי הדור ולא אילו "רעבאלעך" למיני-הם. היזהרו מה"מינים".

משה קלויזנר

6 –

מאת חנניה אייזנטל

אל התנועה לכינון המקדש ישראל ‏lamikdash3@gmail.com

תאריך 26 נובמבר 2008 08:23

נושא Re: "יבנה המקדש" - גליון 1 ‏(102)‏ – כסלו ה'תשס"ט

עכשו, כשאני יודעת מי אתם באמת, אל תשלחו אלי יותר את הגליון שלכם.

ירושלים אינה מוכרת בעולם כבירת "ישראל", כי זה, בדיוק, מה שרוצה "ישראל". לא היה עולה בדעתו של העולם לדרוש מ"ישראל", כיורשת העם היהודי, למסור את ירושלים לג'יהאד. זו יזמה של מדינת הדמים והזדון הזו,

ומובן מאליו שהעולם האנטישמי מקבל את היזמה הזו בשמחה. ואכן, "ישראל" איננה יורשת העם היהודי. זו המדינה הנאצית היחידה הקיימת היום בעולם. את ה"מציאות העומדת בפתח", יצרה "ישראל", וכל עוד היא קיימת, המציאות תהפוך ליותר ויותר מקאברית, עד חיסול הישוב היהודי בארץ ישראל.

לבחירות אין שום משמעות! לאישים שתקעתם פה, אין שום קשר לענין. בוודאי לא לשטייניץ וללבנת.

7 –

כל עוד קיימת "מדינת ישראל" אין שום תוחלת להסברה, כי ההסברה של ה"מדינה" היא הסברה ג'יהאדדונאצית. כאלה גם כל מעשיה של ה"מדינה". כל הדיונים ה"גבוהים", בנושאים "גבוהים" לא ישנו כהוא זה!! כל הענין הוא יהודי פנימי! איילנד, בן סימון ואדליסט הם מגדולי שונאי ישראל בכל הזמנים.

אז, אל תטרידו אותי שוב בשטויות שלכם.

חנניה אייזנטל

8 -

שלום--מצטער לאכזב אתכם אבל --על פניו נראה שהפרקליטות צודקת. לדעתי המאבק צריך להיות במקום אחר בגלל הרגישות,

ובמקביל להמשיך ולהרבות בעליה על ההר ,בכל רגע אפשרי, במסגרת "כיבוש" , ואם עמדתי נכונה גם לא צריך טבילה והכנות

וכן סייגים איפה מותר ואיפה אסור ע'פ הדין, "הכיבוש" הוא על כל השטח--כפי שהיה במלחמת ששת הימים.ומאז הכיבוש לא נגמר.

מ' וסר

9 -

רבותי, יש כאן דבר בלתי-הגיוני.גם אני הקרבתי למען הר-הבית, אלא שאני הכרתי בשתי דרכים בלבד: או לנהוג שלא על-פי הכללים ולהיענש על כך, או לנצל את הכללים עד תום ולהשיג בדרך זו הישגים. אינני בא לשפוט איזו דרך היא הטובה יותר - יש נסיבות המכריעות לכיוון זה, ויש נסיבות המכריעות לכיוון זה. אבל לא הגיוני להכריז בקולי קולות שהנה אני בא כדי להפר את הכללים, ואחר-כך להתלונן כאשר אין מאפשרים לי לנהוג כפי שהכרזתי. כל עוד אינני רוב במדינה, אין אני יכול לכפות - באמצעות המימסד - את דעתי על המימסד. הרי המימסד אינו מטומטם. הוא פשוט לא יתן. והטמטום - ייסלח לי על השימוש במושג זה - מונח במקום אחר לגמרי

יואל לרנר

10 -

הבג"ץ הוא אבי אבות הטומאה וגם לא מהסס לסתור את עצמו כך שלא ברור הטעם בפניה אליו. איתן הירש

11 -

שלום לכם,

"סטטוס קוו" אינו יכול לבא במקום חוק.

האם ישנו חוק שאוסר תפילה בהר הבית ?

אני מבין שלהתפלל בתוך המסגדים זה בלתי אפשרי (אולי גם מבחינה הלכתית) אבל לגבי רחבת הר הבית - האם היא מוגדרת בחוק כשטח תפילה מוסלמי ?

החלטת הממשלה מ 1967 לאסור תפילת יהודים בהר הבית אינה בהכרח החלטה חוקית ואין להתייחס אליה ככזאת.

החלטת ממשלה אינה חוק וניתן לערער עליה.

הבעיה היא שאת החוק בימינו קובע הבג"ץ ואת דעותיו אנו מכירים.

בברכה, שמואל פישר

לפרטים תגובות סירובים ותרומות נא לפנות ל-050-8649968 ואו ל - lamikdash@gmail.com

גליון זה והגליונות הקודמים אפשר לקרוא (ללא שגיאות) בכתובת דלהלן:

http://www.kehilaemunit.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=43

וגם ב:

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=530

http://www.eudi.022.co.il/BRPortal/br/P500.jsp?prs=403

פשע, שומם קודש וחזון והתמיד. צפה כימי קדם לחדש ולהעמיד.

קרבנות שחר וערב על מזבחך תתמיד. רעיתך קומם, שטנה ועוינה תשמיד.

שערים הטבועים הקם על תלם, תיסד על מכונו היכל ואולם.

(זולת לשבת שניה אחר ר"ח אייר)

בכבוד רב – הרב ישי באבד – דובר

התנועה לכינון המקדש - 050-8649968



--
בברכה
התנועה לכינון המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!