המוני חרדים עלו להר הבית בחול המועד פסח | וידאו ותמונות

הר הבית | חול המועד פסח ע"א

הותר לפרסום : ציבור החרדים העולים להר הבית הולך וגובר | למעלה מ-50 אברכים ובני משפחותיהם עלו להר הבית בחול המועד | הסעות מיוחדות התקיימו מירושלים ביתר ועמנואל | תודות וברכות לקצין הימ"ק אבי ביטון על תרומתו להצלחת העליה | המהפכה החרדית

יוסף תור | גד בהרי | הר הבית שלנו

בשנה האחרונה כולנו עדים להתגברות עליות להר הבית של קבוצות חרדים, "השחורים" בעגה המשטרתית. קבוצות קטנות שהלכו וגדלו. בחול המועד האחרון נרשם בהר הבית שיא חדש. למעלה מ- 50 חרדים אנשים וטף
מירושלים מביתר ומעמנואל הגיעו לשערי הר הבית בצהרי יום חמישי שעבר. מהערים החרדיות אף אורגנו הסעות מיוחדות להר הבית.

לדברי המארגנים העליה נעשתה בתיאום מלא עם קצין הימ"ק (יחידת מקומות הקדושים) ניצב אבי ביטון הידוע ביחסו ההוגן לעולי ההר. נוכח בעצמו בהר בכל שעת העליה ודאג לכניסתם ולשלומם של העולים להר הבית.

נראה שאנו נמצאים בעידן חדש של קצין אוהד יהודים, אמרו בסיפוק העולים הרבים. סוף סוף יש משטרה יהודית בהר הבית, ולא אותם קצינים אטומים שלא היה להם כל רגישות לאינטרסים של עם ישראל במקום. אחדים מן העולים טענו שהעדרותו של השוטר העצבני מוטי גבאי תרם אף הוא להחלקת עליית העשרות, שזכו לקבלת פנים חביבה והוגנת בשער הכניסה.



וידאו סרט | חרדים הר הבית חול המועד פסח תשע"א

להגדלה לחץ על התמונות



מכתב תודה נשלח לקצין אבי ביטון


כניסה להר הבית | מוטי לא נמצא


הקבוצה השניה בראשות הרב צבי עידאן


הקבוצה השלישית בראשות הרב בלסקי (במרכז)


הקבוצה הראשונה בראשות הרב ישראל אריאל


שתי קבוצות נפגשים | חסידים ליטאים ספרדים ואשכנזים


חלק מהקבוצה הרביעית



קבוצה ליטאית


ושננתם לבניך ודברת בם | קבוצה רביעית


חינוך מקטנות | עליה לרגל למקום המקדש


אחת הקבוצות בריקודים סוערים ברדתם מין ההר



קצין הר הבית אבי ביטון | עם העולים

להגדלה לחץ על התמונות

45 תגובות:

  1. אם הם חושבים שמעשיהם רצויים כלפי שמיא,
    מדוע אתם מכסים את פניהם ??

    השבמחק
  2. בושה וחרפה!
    אין שום היתר לעלות להר הבית!!!

    מי שעולה להר הבית מלבד שעובר על איסור כרת, הוא מבזה את התורה והוא יוצא נגד כל פוסקי הדורות שפסקו שאסור לעלות להר הבית כולל הרמב"ם עצמו!!!

    מי שלא רוצה להכשל ילמד את הנושא בעיון לפני שמתחיל לעשות מעשים כאלו.

    הרוצה ללמוד יעיין בספר 'אגרא לישרים' בעיקר בסימן ז' ויראה כי העניין אינו פשוט כי שמציירים כאן.

    ובכלל אם כבר עליתם אסור לעלות להר הבית בנעלו ותרמילו, ואנשים נראים בסרט עם נעלים ותיקים.

    ועוד, איך אפשר להפנות גב להר הבית יש ללכת כשהפנים תמיד מול בית ה'.

    ועוד איך אפשר לצחוק כשרואים את המקום חרב, ובסרט רואים אנשים צוחקים..

    ה' ישמור כמה איסורים בבת אחת

    טוב שהסתירו עצמם, אולי תהיה להם כפרה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. דבר ראשון, יש רבנים שמתירים לעלות. לדוגמר, הרב טיקוצ'ינסקי קרא לבנות בית כנסת בהר הבית כבר לפני 90 שנה. גם הרב דב ליאור רב הישוב קרית ארבע - חברון מעודד את העליה, והרב ליאור מסתמל על הרב גורן שהיה בהר במלחמת ששת הימים, והרב גורן עשה מדידות והוא בודק את המקום שמותר להיות על פי החומרות ליתר בטחון.
      אשרי כל מי שזכה וזוכה לעלות, ובעזרת ה' שנזכה לעלות עוד הרבה פעמים.
      בעז"ה שנזכה כולנו לבניין עדי עד במהרה בימנו.

      מחק
  3. תשובה למעורר שהתעורר26 באפריל 2011 בשעה 15:00

    תשובה למעורר

    הם מסתירים את פניהם. מאנשים כמוך

    שלא יודעים את גודל מעלת מצוות בניין בית המקדש. ומבזים בגאון אנשים צדיקים.

    2. מי שהולך לכותל במקום להכנס לבית ה'. מסובב את כל הר הבית. ומגיע לכותל. אין לך בושה וביזוי הקודש יותר מזה!! במקום להכנס לבית ה'. אתה הולך לך לאיזה כותל צדדי.

    השבמחק
  4. תשובה לעם הארץ שבמקום לענות תשובה לעניין בורח מן האמת.

    אני מבזה אנשים צדיקים???

    אתם מבזים את כל גדולי האומה בכל הדורות!!!
    אתם חושבים שאתם יותר גאונים מכל הרבנים בכל הדורות!!!

    שרוייה בטח אתם לא אוכלים, אבל לעלות להר הבית שזה שווה לאכילת חמץ דאורייתא בפסח (בשניהם העובר עליהם נענש באיסור כרת!!) אתם עולים...

    מי היה מאמין!!!

    הייתי אומר שאתם מחוצפים!!! אבל אתם יותר שוטים גמורים..

    ה' יצילנו

    ושלא תקפיד עלינו מידת הדין!!

    השבמחק
  5. איפה כתוב שאסור לעלות להר הבית

    למיטב ידיעתי הרמב"ם מתיר "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית"

    רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד'

    על איזה כרת אתה מדבר??

    השבמחק
  6. הליטאים בתמונה נראים ספרדים..

    גדולי ישראל אסרו לעלות להר הבית באיסור חמור

    השבמחק
  7. תמשיך להתרגז ולהתעצבן, לנשוך שפתיים. ולעקם גבות

    תחזור על זה שוב ושוב. עד שזה יכנס לך עמוק עמוק לראש

    י-ש
    ח-ר-ד-י-ם
    ש-ע-ו-ל-י-ם
    ל-ה-ר
    ה-ב-י-ת.

    חסידים ליטאים אשכנזים וספרדים. מזרוחניקים וחרדים. כוווווולם מאוחדים בדעה אחת. "הגיע הזמן לעלות להר הבית ולבנות את בית המקדש"

    כמה שזה קשה, כמה שלא גדלת על זה. אתה יכול להירגע. לכולם זה ככה. כולם נולדו עם ה"כרת" הזה.

    אם תחזור על דבריך 20,000 פעם לא חידשת כלום. כולם יודעים שאתה חושב שזה איסור כרת. זה ברור לכל מי שעולה.

    הלב, הלב שלך, חבל עליו.

    השבמחק
  8. חחח "תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה"
    הרגתם אותי.

    השבמחק
  9. החילוני המטייל27 באפריל 2011 בשעה 2:19

    הר הבית נראה ממש יפה, ביחוד כיפת הסלע.
    הייתי רוצה להיות שם אבל אני לא נראה כמו איזה מוחמד אז זה בעיה.

    השבמחק
  10. החילוני המטייל27 באפריל 2011 בשעה 2:23

    העיר העתיקה, אגב, מאכזבת.
    יש אזורים עתיקים הרבה יותר יפים בירושלים, כמו נחלאות, ימין משה, מתחם דוד או איך שלא קוראים למתחם היוקרתי שמול ממילא (טוב, זה דווקא חדש אבל בנוי בסגנון עתיק), שכונת עין כרם והמושבה הגרמנית כמובן (הידועה גם כ"עמק רפאים" על שם הרחוב הראשי המקסים שלה). כולם יותר מרשימים מהעיר העתיקה.

    השבמחק
  11. אולי אחרי כל השטויות שכתובות כאן, מישהו יגיב לעניין ויסביר האם יש כרת או אין?
    יש פה אחד שטוען שיש ויש אחד שטוען שאין.
    מה האמת?
    ראיתי משהו על הרידב"ז והחיי אדם? מה יש לומר בנידון?

    השבמחק
  12. אין חולק על כך שמותר להכנס להר הבית במקומות מסויימים.. זה פסק ברור ברמב"ם שאין עליו חולק.
    אפשר לראות כאן בקישור המצורף - בהלכה ד' : http://www.mechon-mamre.org/i/8303.htm

    יש טוענים שכיום אי אפשר לדעת את מקום המקדש. ולכן אסור להכנס להר הבית כלל וכלל.

    טענה זאת נדחית מכמה טעמים. א' הרדב"ז בשו"ת סימן תרצ"א פוסק ברור שאבן השתיה שעליה הארון היה מונח בקודש הקודשים. נמצא ועומד בכיפת הזהב בהר הבית. וממשיך הרדב"ז ומפרט היכן הם המקומות המותרים בכניסה. והיכן אסור.

    נוסף על זה. כיום כל היהודים הדתיים העולים להר הבית בטהרה. הולכים רק סביב סביב צמוד לחומה ממש.

    במשנה באבות פרק ב' כתוב "הר הבית רובו מן הר הבית היה חמש מאות אמה על חמש מאות אמה רובו מן הדרום והשני לו מן המזרח והשלישי לו מן הצפון ומיעוטו מן המערב" ופירושו: שבית המקדש עמד באמצע הר הבית. ורוב שטח הריק של ההר היה מן הדרום וכו'.

    יוצא א"כ שהנכנס כיום להר הבית והולך סביב סביב בצמוד לחומה. אין סיכוי שהוא נכנס למקום המקדש. האסור בכניסה.

    השבמחק
  13. לא ידעתי שאפשר לפסוק ממשנה...

    ובכלל מה תאמרו על שיטות אלו שאומרים שהכותל הוא כותל העזרה וממילא קל וחומר שמה שהעם מכנה "הר הבית" הוא שטח העזרה ולפנים!!!

    להלן חלק מן השיטות: הרדב"ז (ח"ב, סימן תרמח ו-תרצא), וחיי אדם - שערי צדק, משפטי ארץ פרק יא, אות ח, כבוד הלבנון (תרכ"ג) בשם הרב צבי הירש קלישר ובשם הרב דוד פרידמן (קרלינר)שאמר שהוא מהחיל.

    להלן צילום מה חיים אדם הנ"ל: http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=35741&st=&pgnum=88

    אשמח אם מישהו יסביר את ה'חיי אדם' ויביא שיטות הקובעות שאפשר לעלות למה שהיום מכונה בפי כל 'הר הבית'.

    בכבוד רב

    לכבוד ה' ולכבוד בית ה'

    השבמחק
  14. אי אפשר לומר שהכותל המערבי הוא כותל העזרה כיון שמהחפירות שנתגלו ביימינו (במנהרות הכותל) רואים בבירור שהכותל הוא ארוך יותר מפי שניים מרוחב העזרה

    העזרה היא קל"ה אמות, והכותל יותר מכפול

    הכן בימיו של החיי אדם היו שסברו שהכותל הוא כותל העזרה. כיון שהיה נראה שהכותל קטן, אבל כיום מציאותית אי אפשר לומר כן

    השבמחק
  15. אז בעצם אתה טוען טענה רפורמית! שחז"ל ורבותינו הראשונים לא ידעו מה קורה כי הם לא ראו...

    טוב לדעת... אולי כך גם תתיר דברים אחרים ותאמר שזה מפני שהארכיאולוגים חושבים אחרת...

    ה' יצילנו מטענו שוא כאלה

    השבמחק
  16. אתה מתווכח עם מציאות.

    2. הרדב"ז בשו"ת סימן תרצ"א, גם כן כותב שהכותל הזה הוא לא כותל העזרה,

    מציאותית זה לא יכול להיות.

    השבמחק
  17. לא אני מתווכח עם ה"מציאות", אלא זה אתה שמבזה את גאוני עולם ומחשיב אותם למטופשים כאילו שהיו צריכים ארכיאולוגים בשביל ללמוד תורה.

    זה אבסורד, לחשוב שהתורה תלויה בארכיאולוג!!

    כשתלמד את הנושא לעומקו תחזור עם תשובות.

    השבמחק
  18. פתח רמב"ם הלכות בית הבחירה ותראה שרוחב העזרה היה קל"ה אמות

    קח חוט מדידה ותראה שהכותל הוא יותר מכפול.

    יתירה מזאת. אם הכותל היה כותל העזרה, אזי אסור כלל להתקרב לכותל כיון שאז אתה נכנס לשטח הר הבית האסור בכניסה לטומאה היוצאת מין הגוף אלא א"כ טבלו במקווה לפני"כ.

    כמבואר במשנה באבות פרק ב' משנה א' שבית המקדש עמד באמצע הר הבית "הר הבית רובו מין הדרום שני לו מין המזרח שלישי לו מין הצפון ומיעוטו מין המערב" פירוש?: בית המקדש עמד באמצע הר הבית. רוב שטח הריק של ההר עמד מדרום לבית המקדש וכו'.

    השבמחק
  19. אין הכי נמי, באמת אני טובל בטרם שאני נכנס לרחבת הכותל המערבי.

    עי' בסוף פרק ב' דבבא מציעא דאין פוסקין ממשנה.

    השבמחק
  20. אתה היחיד בכל הדור שטובל לפני ההגעה לכותל המערבי

    וכל גדולי ישראל לא נוהגים כמוך

    השבמחק
  21. טוב לדעת שפתאום אכפת לך מגדולי ישראל...

    אגב הם אומרים גם שאסור לעלות להר הבית...

    השבמחק
  22. גדולי ישראל מתירים לעלות למה תשקר

    השבמחק
  23. כן? מעניין מי? הראשון שעלה להר הבית בתקופה האחרונה היתה ר' שלמה גורן וכולם מחו על כך

    השבמחק
  24. אתה כנראה לא מעודכן, בחודש האחרון עלו המון המון חרדים, כמעט 100 איש

    לא שמעתי ולא ראיתי שום גדול בישראל, שהוציא הגה??

    לא כרת ולא בטיח, עצם זה שכ"כ הרבה חרדים עולים, זה כבר מראה שאין שום איסור לעלות. אחרת הם לא היו עולים.

    השבמחק
  25. בקיצור אתה מבסס את הדת שלך ע"פ מה שאנשים (עמי הארצות / בורים / רשעים) עושים.

    אני כיהודי יודע, שמה שמחייב אותי זאת ההלכה והתורה, ולא מה שהחבר'ה עושים.

    גדולי ישראל לא מתייחסים לכל אידיוט שמבקש לעורר פרובוקציה.

    אינני מתרגש שישנם בורים ועמי הארצות מהמגזר החרדי, כשם שאינני מתרגש שישנם בורים ממגזרים אחרים.

    משום שכיהודי לא אכפת מה דעת האדם ומהיכן הוא מגיע, אלא רק מה התורה אומרת.
    זה שישנם אנשים פרימיטיביים שחושבים שהם יותר חכמים יותר מכל הרבנים בכל ההסטוריה זה ידוע.

    אולי צריך לאשפז אותם....

    השבמחק
  26. על התורה וודאי שאינך מסתמך, לא ציינת כאן מקור אחד לביסוס הכרת שלך

    גם לא ענית על הרדב"ז שקובע שאבן השתיה נמצאית תחת מסגד עומר (הזהב) אפשר גם לראות אותה כיום.

    על הרבנים ג"כ וודאי שאינך מסתמך כיון שגדולי ישראל מתירים לעלות להר הבית.

    אתה מסתמך על ההשקפה שהחברה שבה אתה חי החדירה לך והחרדים שעולים להר הבית. לא מסתמכים על זה.

    נ.ב. אתה כל הזמן כותב בשם אנונימי, אולי תגיד את שמך, במה אתה מתבייש?

    השבמחק
  27. אינני יודע אלו גדולי ישראל אתה מכיר שמתירים לעלות להר הבית, אבל מספיק אציין את ה'חיי אדם' שציינתי לעיל ואם תרצה אוכל לציין את כל חברי הרבנות הראשית לדורותיה כולל הרב מרדכי אליהו זצ"ל שחתם נגד עלייה להר הבית, אם תרצה אוכל לשלוח לך לינק לחתימה.

    אך כנראה שלא מעניינת אותך דעת הרב צבי פסח פרנק בספרו מקדש מלך ולא דעת מרן הרב קוק זצ"ל שפרסם מודעה במספר שפות, ולא דעת מרן הרב הרצוג שפירסם פסק לאסור עליה להר, ולא דעת הרב יוסף חיים זוננפלד ובית דינו שאף הילקו את סיר משה מונטיפיורי שעלה להר בצורה שחשב שתהיה מותרת.
    ולא דעת הרידב"ז שפסק במפורש שאסור, ולא דעת האבני נזר ולא דעת הצפנת פענח ולא דעת הרמב"ם עצמו שאתם מרבים לסלף דבריו ולא דעת הראב"ד שפסק שאמנם אין כרת אך יש לאו ולא דעת המשכנות לאביר יעקב ולא דעת החינוך במצוה שס"ב ולא דעת הרב אגרא לישרים שבספרו זה מוכיח להדיא שאסור לעלות בהר ולא דעת הגר"א ולא דעת התוס' יו"ט ולא דעת שום רב שאציין גם עוד אלף שנה.

    אינני מסתמך על אף חברה שאני חי בקרבה משום שאינני חייב שום דבר לאף אדם רק לקדוש ברוך הוא בלבד ועל כן טענתך הכל כך תלושה איננה רלוונטית לעניין דידן.

    מאוד קל להאשים את האדם שהוא בור וחסר ידע ולא לענות לגופן של טענות.

    אם יהיה מישהו רציני שיענה לעניין עם מראי מקומות כפי שאני ציינתי באחת מהתגובות דלעיל אוסיף ואביא עוד מראי מקומות מפורשים.

    תפסיקו למכור לפתאים שחושבים שיש איזה ענין לעלות להר וששום רב איננו מתנגד, לפחות תהיו הוגנים ותודו שיש דעות לכאן ולכאן כדי שכל אדם ילמד את הסוגיא.

    לעניין הרדב"ז, בסוף תשובה תרצ"א כותב וז"ל: "אבל אתה תהיה מן הנזהרים ולא תכנס לא לבית ולא לעלייה אם לא תהיה רחוקה מהכיפה הרבה".

    נ.ב. מה העניין שתדע את שמי? אין שום מטרה בכך ואינני רואה שום פסול תורני באי חשיפת השם, אדרבא כך תוכל לענות לגופם של דברים ולא לגופו של דובר.

    השבמחק
  28. מדוע ההנהלה מחקה את התגובה שלי?

    השבמחק
  29. התגובות נכנסות מידית.

    שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!

    השבמחק
  30. אני כתבתי תגובה מפורטת ולאחריה קיבלתי תגובה מאת 'זכריה' אך משום מה התגובה נמחקה.

    לא היה בתגובתי שום דבר הנוגד את ההלכה ואת "רוחה" (מה זה?)

    כל הדיון כאן הוא דיון כבכל בית מדרש לשם שמים ולהגיע לאמת הצרופה. על כן פלא שההנהלה החליטה למחוק את תגובתי.

    השבמחק
  31. לזכריה (תגובה שנמחקה)16 במאי 2011 בשעה 18:57

    אינני יודע אלו גדולי ישראל אתה מכיר שמתירים לעלות להר הבית, אבל מספיק אציין את ה'חיי אדם' שציינתי לעיל ואם תרצה אוכל לציין את כל חברי הרבנות הראשית לדורותיה כולל הרב מרדכי אליהו זצ"ל שחתם נגד עלייה להר הבית, אם תרצה אוכל לשלוח לך לינק לחתימה.

    אך כנראה שלא מעניינת אותך דעת הרב צבי פסח פרנק בספרו מקדש מלך ולא דעת מרן הרב קוק זצ"ל שפרסם מודעה במספר שפות, ולא דעת מרן הרב הרצוג שפירסם פסק לאסור עליה להר, ולא דעת הרב יוסף חיים זוננפלד ובית דינו שאף הילקו את סיר משה מונטיפיורי שעלה להר בצורה שחשב שתהיה מותרת.
    ולא דעת הרידב"ז שפסק במפורש שאסור, ולא דעת האבני נזר ולא דעת הצפנת פענח ולא דעת הרמב"ם עצמו שאתם מרבים לסלף דבריו ולא דעת הראב"ד שפסק שאמנם אין כרת אך יש לאו ולא דעת המשכנות לאביר יעקב ולא דעת החינוך במצוה שס"ב ולא דעת הרב אגרא לישרים שבספרו זה מוכיח להדיא שאסור לעלות בהר ולא דעת הגר"א ולא דעת התוס' יו"ט ולא דעת שום רב שאציין גם עוד אלף שנה.

    אינני מסתמך על אף חברה שאני חי בקרבה משום שאינני חייב שום דבר לאף אדם רק לקדוש ברוך הוא בלבד ועל כן טענתך הכל כך תלושה איננה רלוונטית לעניין דידן.

    מאוד קל להאשים את האדם שהוא בור וחסר ידע ולא לענות לגופן של טענות.

    אם יהיה מישהו רציני שיענה לעניין עם מראי מקומות כפי שאני ציינתי באחת מהתגובות דלעיל אוסיף ואביא עוד מראי מקומות מפורשים.

    תפסיקו למכור לפתאים שחושבים שיש איזה ענין לעלות להר וששום רב איננו מתנגד, לפחות תהיו הוגנים ותודו שיש דעות לכאן ולכאן כדי שכל אדם ילמד את הסוגיא.

    לעניין הרדב"ז, בסוף תשובה תרצ"א כותב וז"ל: "אבל אתה תהיה מן הנזהרים ולא תכנס לא לבית ולא לעלייה אם לא תהיה רחוקה מהכיפה הרבה".

    נ.ב. מה העניין שתדע את שמי? אין שום מטרה בכך ואינני רואה שום פסול תורני באי חשיפת השם, אדרבא כך תוכל לענות לגופם של דברים ולא לגופו של דובר.

    השבמחק
  32. לאנונימי שלא מוכן להזדהות (תגובה שנמחקה)16 במאי 2011 בשעה 18:59

    די כבר עם השקרים

    הרב מרדכי אליהו התיר לעלות, וזה מתועד בכמה מכתבים שנכתבו בכתב ידו. לא מכתב אחד ולא שניים

    כאן: http://lamikdash.blogspot.com/2009/06/blog-post_07.html

    וכאן: http://lamikdash.blogspot.com/2010/06/blog-post_08.html

    וכן שאר מקומות שהבאת ובתוכם הרמב"ם והראב"ד, ששניהם התירו לטמאי מת להכנס להר הבית. והראבד בכלל טוען שאיטן שם קדושה ומותר להכנס איך שרוצים ואיפה שרוצים, ושכן פסק המאירי וז"ל: "והמנהג פשוט להכנס שם". וכן בספר חרדזים מובא שהרמב"ם עצמו נכנס להר הבית, וקבע את יום עלייתו להר , ליום משתה ושמחה.

    ולעניין הרדב"ז, אתה עצמך מביא בשמו שמותר להכנס שם, ""אם לא תיהיה רחוק מין הכיפה הרבה". אז מה אתה מקשקש. הרדב"ז כותב שמותר להכנס לשם ורק צריך להתרחק מהכיפה הרבה.

    3. גם עם תביא ספר אחד שאומר שאסור לעלות (ואין כזה), אזי שגם לשיטתך אותו ספר לא מדבר על עליה להר הבית לצורך קיום מצווה, אלא על עליה סתמית שאין בה כלום, מלבד הכניסה לחשש כרת (כמובן לשיטתך).

    זכריה

    השבמחק
  33. עקב ריבוי התגובות התגלתה תקלה, ושני תגובות נמחקו

    עמכם הסליחה

    נקוה שהצלחנו להתגבר על התקלה, אם ימחק שוב, בבקשה להודיענו

    המערכת

    השבמחק
  34. תודה למערכת.

    הרמב"ם דיבר על הר הבית דהיינו שהלך לכותל העזרה (המערבי) שבתוך הר הבית.

    וממילא כך גם המאירי וספר חרדים מדברים כנ"ל.

    לעניין הרידב"ז כנראה שאתה מבין אותו יותר מהרידב"ז בספרו בית רידב"ז שכותב מפורש שדעת הרדב"ז שכותל המערבי הוא כותל העזרה!!!

    עי' בבית רידב"ז סי' לח וז"ל: "ע"ד השאלה בכותל המערבי וכו' והתעורר בדבר המקום שאנו מתפללים אצל כותל המערבי של בהמ"ק תובב"א לפי דעתו אסור לנו לעמוד במקום הזה כי הכותל הזה הוא כותל העזרה ולא כותל של הר הבית כמו שאומרים העולם, וכבר קדמוהו רבינו הרדב"ז זצ"ל בזה והרב הנ"ל החליט כן כרבינו הרדב"ז ז"ל וחכמים אחרים חולקין עלי' ואומרים שהוא כותל של הר הבית תובב"א, ובאמת קשה לי להכריע בדבר הזה שהחליט הרדב"ז זי"ע". וע"ע שם

    ועוד עיין בשו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ב סימן קיג שכותב: "וגם אפשר שהוא כותל התא שאף להרא"ש אסור. וכמדומני שבס' שאילת דוד להגאון ר"ד מקרלין מסתפק בהכותל איזה הוא. ואולי זהו טעם הגאון רי"ז מבריסק זצ"ל שאמרו עליו שלא הלך אל כותל המערבי מחשש טומאה".

    לפי דבריו אולי זו גם שיטת הרב מבריסק.

    אגב הרב זלמן קורן בספר בחצרות בית ה' כותב: "הרב הרצוג זצ"ל, עמו התייעץ האלוף דוד שאלתיאל, מפקד כוחות ההגנה באזור ירושלים בזמן מלחמת השחרור (בשנת 1948), הורה לאלוף שאם כוחות ההגנה יכבשו את הר הבית, הרי עליהם לגרש משם את כוחות האויב ואחר כך לעזוב מיד את שטח הר הבית בדרך הקצרה ביותר מחמת קדושת המקום.

    גם הרב צבי יהודה קוק זצ"ל תקף בחריפות את המנסים להתיר עלייה להר הבית אחרי מלחמת ששת הימים".

    עי' גם במדרש רבה :אמר רבי אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל מערבי שנאמר (שיר ב, ט) הנה זה עומד אחר כתלנו"

    ובהסכמת המקובלים שהדפיסו את ספר עץ חיים למהרח"ו ז"ל : "הנה זה העומד אחר כותלנו - כותל המערבי שיבנה בב"א". http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=37654&st=&pgnum=5&hilite=

    ויש עוד אלפי מראי מקומות, בלי סוף!!

    בענין מה שכתבת בשלהי דבריו אחר הספרה 3, אינני יודע איך הדעת לחילוק זה, כי אין שייכות לעניין מצוה פרטית בהר הבית, באם כוונתך לגבי הקרבת קרבן וכו', ממה פשך עי' בדברי רעק"א ובחת"ס ועוד.

    אך לגבי נידון דידן הרי בוודאי שאינם מקריבים קרבן ואינם מקיימים אף מצוה!

    נ.ב. עי' ברמב"ם רמב"ם הלכות תשובה פרק י' הלכה ב'.

    השבמחק
  35. אתה מקשקש כ"כ הרבה קישקושים בתגובה אחת.

    הרדב"ז (רדב"ז לא רידב"ז) כותב פעמיים בשו"ת סימן תרצ"א "וודאי ואין ספק שהאבן הזאת שתחת הכיפה היא אבן השתיה".

    ואיך אפשר לקשקש ולומר שהכותל המערבי של היום הוא כותל העזרה.

    כיפת הזהב (שבתוכה מונח עד היום אבן השתיה - אפשר לראות את זה גם כיום) היא בכלל לא עומדת בקו משווה עם הכותל המערבי שלנו. הכותל הוא הרבה יותר ימינה ומסגד הזהב הרבה יותר שמאלה.

    ולכן אין קישקוש יותר גדול מזה שלדעת הרדב"ז הכותל של היום הוא כותל העזרה.

    2. כבר אמרו לך פה, שהכותל המערבי של היום, הוא הרבה יותר ארוך מכותל העזרה שכידוע היה קל"ה אמות.

    3. לגבי הקרבת קרבנות בזמן הזה, החתם סופר חלק יורה דעה סימן רל"ו פוסק הלכה למעשה, שיש היום חוב להקריב קרבנות ואין שום מניעה לזה.

    4. הרמב"ם פוסק שלצורך הבניין נכנסים אף בטומאה לכל שטח הר הבית

    וז"ל הרמב"ם ספר עבודה הלכות בית הבחירה פרק' ז' הלכה כ"א

    "בשעה שנכנסין הבנאים לבנות ולתקן בהיכל, או להוציא משם את הטומאה--מצוה שיהיו הנכנסין כוהנים תמימים; לא מצאו תמימים, ייכנסו בעלי מומין; אם אין שם כוהנים, ייכנסו לויים; לא מצאו לויים, ייכנסו ישראל. מצוה בטהורים; לא מצאו טהורים, ייכנסו טמאים. טמא ובעל מום--ייכנס טמא ואל ייכנס בעל מום, שהטומאה דחויה בציבור."

    ראה כאן: http://www.mechon-mamre.org/i/8107.htm

    ועצם הכניסה להר הבית היום היא ההכנה הגדולה ביותר שקיימת עלי אדמות למען בניין בית המקדש, והמזבח. שכן הר הבית נמצא בשליטה מוסלמית. ואין מצוה גדולה מלהחזיר את ההר לבעלות יהודית.

    גם דוד המלך ע"ה, הקב"ה אמר לו שהוא לא יבנה, ואע"פ כן הוא לא ישב בביתו, אלא הלך וקנה את הר הבית מארונה היבוסי ב-400 שקל והכין את הקרקע לבניין בית המקדש.

    וכידוע שאי אפשר לבנות בניין, לפני שקונים את הקרקע. ולכן השבת הר הבית לבעלות יהודית ע"י הנוכחות בהר היא מצוה גדולה ביותר.

    השבמחק
  36. אינני יודע מה הגדרתך הברורה לקשקושים, אך מה שברור שלכל דבר אמת תקרא קשקוש.

    האם טרחתך לבדוק את כל המקורות שציינתי בפנים?
    או שהם כלל לא מעניינים אותך, משום שאתה כנראה חושב שאתה יותר חכם מהם.

    הרידב"ז (כן הרידב"ז ולא הרדב"ז) מסביר את הרדב"ז כפי שציינתי לעיל, תקרא לאט, ותבין מהר.

    אם ברצונך להתעלם מכל מה שאכתוב ורק לעלות גרה את טענתך השטחית והרדודה "שמדדו את הכותל וגילו שהוא גדול יותר" תעלה אותה, אך בכך אתה מקבע טענה נוספת והיא שכל התורה כולה נתונה לחסדי הארכיאולוגים ויתר חבריהם, ואולי כל התורה תשתנה בהתאם לבדיקת המומחים...

    אגב, רעיון זה, אינו מקורי שלך, כבר הקדימוך הרפורמים ויתר שונאינו.

    אם ברצונך להתעמק בעומקה של הלכה ולהסיר את שאריות הגאווה אשר גורמות לך לא לשמוע דברי חכמים תוכל לעשות זאת ולא תוכל להלין על אף אדם שחייב אותך לא ללמוד.

    התורה היא סם חיים, רק תלמד ותראה להשכיל כי היא חייך, ובכך תראה שלדעת ולהבין שיש לעיין בחומרים הכתובים, בטרם שתרצה לפורכם.

    אם המשנה ברורה שווה בעינך משהו ראה מה שכותב בסימן תקס"א אות ה'.
    וז"ל: "בית המקדש. והנכנס עתה למקום מקדש חייב כרת שכולנו טמאי מתים וקדושה ראשנה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא.

    להלן כרוז שפורסם בשלהי תשכ"ז כשלושה חדשים לאחר שחרור ירושלים:

    "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת.

    בע"ה, ירושלים ת"ו, אלול תשכ"ז

    הודעה ואזהרה

    לכל אחינו בני ישראל בארץ ובחוץ לארץ הי"ו.
    אחרי שזכינו בחסדי השי"ת שהר הקדש והמקדש חמדת ישראל נמצא ברשותנו, ורבים מהמון בית ישראל נוהרים לחזות עין בעין את מקום הקדש והמקדש, ויש מהם שנכנסים בשטח הר הבית אשר מדורי דורות אנו מוזהרים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל ח"ו באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה.

    זאת ועוד, ברבות הימים נעלם מאתנו המקום המדוייק של המקדש וכל הנכנס אל שטח הר הבית עלול להכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקדש הקדשים, ואז ייכשל באיסור של כרת ח"ו.

    לפיכך אנו חוזרים ומזהירים על מה שהוזהרנו מכבר שבל יהין איש ואשה להכנס לכל שטח הר הבית, מבלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו. ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקדש והמקדש, יש גם מצוה רבה של מורא המקדש ושמירתו.

    ובזכות זאת יזכנו הקב"ה לתשועתו המהירה להחיש גאולתנו השלמה ונשמח לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו ולעבדו בלבב שלם במהרה בימינו אמן.

    איסר יהודא אונטרמן הרב הראשי לישראל; יצחק נסים ראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול; יחזקאל אברמסקי נשיא ועד הישיבות.

    יוסף שלו' אלישיב; שלמה זלמן אוירבך; יהושע מנחם ארנברג; אברהם אדלר; יצחק אריאלי; יצחק אבוחצירא; מ. י. הלוי אושפיזאי; ישראל אליזרע; יצחק סיני אדלר; יוסף בבליקי; ישראל בארי; אליעזר גולדשמידט; ישעיהו גולדשמידט; ישעיהו גולדשמידט; י. ז. דיסקין; עובדיה הדייא; ש. י. הלוי; חיים דוד הלוי; אליעזר י. וולדינברג; יעקב יצחק וכטפויגל; שמואל ברוך ורנר; אברהם ורנר; דב וולנר; מאר ואעקנין; בצלאל זולטי; שלמה יוסף זוין; שלמה טנא; ב. פ. טכורש; שאול ישראלי; עבדי' יוסף; מרדכי יפה-שלזינגר; יעקב לנדא; משה לוין; משה לוי; יוסף משאש; צבי מרקוביץ; אפרים סוקולובר; סלמן חוגי עבודי; רפאל עבו; יקותיאל עזריאלי; יהושע פיטוסי; יעקב פינק; יהושע קניאל; צבי יהודא קוק; רפאל הכהן קוק; שלמה קרליץ; אליהו קושלבסקי; שמחה הכהן קפלן; יצחק קוליץ; אשר קרשטיין; פסח קוקיס; אריה לייב רביץ; יעקב רוזנטל; יוסף שרביט".

    השבמחק
  37. זה נראה שאתה מנסה לשכנע את עצמך, שהכותל הזה הוא כותל העזרה.

    למרות: שכל גדולי ישראל, הולכים להתפלל בכותל, ללא טבילה במקווה - לטומאת קרי.

    ולמרות, שמציאותית הכותל הזה הוא כותל הרבה יותר ארוך מכותל העזרה, (וסלח לי שלא הבנתי מה הקשר לארכיאולגים וארכאולוגיה)

    ולמרות שהרדב"ז פוסק בספרו שהאבן הנמציאת בכיפת הסלע - כיפת הזהב, היא היא אבן השתיה שהייתה מונחת בבית קדשי הקדשים, ומציאותית אי אפשר לומר שהכותל של היום הוא כותל העזרה כיון שכיפת הזהב נמצא הרבה יותר שמאלה מהכותל. והם בכלל לא שווים.

    ראה תצלום אווירי כאן: http://s3.kikar.net/data/auto/addonsmgr/oc/vjtzdynm.jpg

    את עצמך אפילו לא שכנעת, שזהו כותל העזרה, אז איך אתה מבקש ממני שאשתכנע.

    2. לגבי הספרים שציינת שכביכול הם סוברים שכותל העמרבי זה כותל העזרה.
    א. אפשר לתרץ שהם לא מדברים על הכותל הזה, אלא על הכותל המערבי האמיתי שנמצא ואפשר לראותו, בתוך הר הבית.
    ב. אפשר לומר, שהם כתבו זאת כיון שבזמניהם, לא היה אפשרות לברר כמו שהיום אפשר, - לא היה מסוקים ותצלומים אווירים, וגם לא היה באפשרותם למדוד את אורך הכותל., והם כתבו שהכותל הוא כותל העזרה, - שמספק אסור לגשת אליהם, כיון שבזמניהם לא ידעו היכן הכותל האמיתי.

    3. לגבי המשנה ברורה שהבאת, הוא מדבר על "מקום המקדש" כפי שהוא כותב בפירוש. ומי נכנס היום למקום המקדש??

    4. הפאשקוויל הזה שאתה מצטט ממנו, הוא שקר וזיוף, שכמה בעלי דפוס אינטרסנטיים התעוררו עכשיו לשקר ולסלף דברי קדושי עליון.

    והראה לך דוגמא אחת, מאחד הרבנים שמשקרים בשמו בפאשקוויל שכאילו וכביכול הוא התנגד לעליה להר הבית ולבניין בית המקדש.

    דעתו של הרב קוק:
    http://lamikdash.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html
    הרב קוק בספרו משפט כהן
    http://lamikdash.blogspot.com/2010/12/blog-post_14.html

    שימישכו להוציא כרוזים שקריים, ואחרי זה יתפלאו למה הציבור לא קונה את זה.

    השבמחק
  38. הייתי כותב לך תגובה מאוד ארוכה שתסביר לך את כל העניין בפרוטרוט, אך אני רואה שאין עם מי לדבר.

    אתה כל הזמן שב שוב ושוב על טענתך הלא ברורה שהמציאות קובעת יותר ממה שרבותינו קבעו.

    אינני יודע איך היחס שלך לרבותינו הראשונים מחזיקי האומה אשר מפיהם אנו חיים כל חיינו,
    אך דע כי מי שחושב שהם היו מוגבלים מפאת הטכנולוגיה (חוסר במסוקים ותצלומי אויר) הרי שהוא אפיקורוס אם כי יבוש מלהגיד בפה מלא!! (כלשון ריבנו ערוך השלחן אבן העזר הלכות אישות סימן י"ג סעיף ל').

    בכלל לשיטתך שהרידב"ז טועה כי הוא היה מוגבל בידיעתו הרי גם אלו שלשיטתך כן מתירים לעלות להר אינם ראיה, משום שאולי אף הם היו מוגבלים בידיעתם על מבנה הר הבית ובית המקדש, ולמי תתקע כף כי הוא הצודק?

    קיצורן של דברים, קו החשיבה שלך הקובע כי הבסיס לקביעת הלכה הוא בהתאם לטכנולוגיה, הוא עקום מוטעה וכופרני!!!

    אגב, אתה מעיד על בורותך בכפליים כשאתה מצטט כביכול משנה ממסכת אבות שאינה קיימת!!!

    והלא משנה זו היא ממסכת מידות....

    כדאי שתעשה שיעורי בית אצל מי שנתן לך את החומר הדליל שהבאת, שיהיה מדוייק נכון והוגן.

    זה לא יפה לעקם את התורה בצורה כל כך רדודה!!

    לו תרצה לדון בעניין במלוא הרצינות ולא בהבאת מראי מקומות שקריים מוטעים ומטעים אשמח לדון.

    אגב, אם כל גדולי האומה היו מתירים / מסכימים לעלות להר, איך זה שאתם צריכים לעשות קמפיין למען העלייה בהר, והלא עם ישראל רודף מצוות ומדוע לא יקיימו את מצוות העליה לרגל?

    קל מאוד לומר שכולם משקרים / מסלפים / מעוותים את המציאות, כי תמיד קל להתחמק מן המציאות על ידי עיוותה...

    השבמחק
  39. לשקר אין רגליים9 ביוני 2011 בשעה 15:15

    שנים על גבי שנים יהודים עלו להר הבית הקריבו קרבנות, בנו פעמיים את בית המקדש

    מה קרה היום, איפה נשבר הקריץ, ?

    ממתי זה נאסר, ואיך אפשר לאסור דבר כזה, איך אפשר לאסור לבנות מקדש, איך אפשר לאסור להקריב קרבנות? איך אפשר לאסור לקיים תרי"ג מצוות, איך אפשר לקחת שליש ממצוות התורה לארוז אותם בשקית חד פעמית ולזרוק לזבל??

    ועוד בשם התורה???

    עד לאן הגענו?, שיהודים יאסרו עלינו לקיים תרי"ג מצוות בשם התורה??!

    עקבתא דמשיחא

    השבמחק
  40. יש לך בעיות?
    אז תלך להר סיני ותוריד תורה חדשה..

    בתורה של היהודים כתוב שצריך לשמוע לקול דברי חכמים

    וגם קצת ענווה לא תזיק, מה אתה חושב? שאתה גילית את הלכות בית המקדש? ממש קולומבוס נהיית...
    הם יודעים יותר טוב ממך את כל מה שתמכור עוד אלפיים שנה אז חבל לך להרגיש מי יודע מה, לך ללמוד וכשתגמור תחזור לבלבל את השכל.

    תנ"ך למדת? בבלי ירושלמי סיימת? שו"ע למדת? העיינת בכל הרמב"ם ונושאי כליו?
    כמה שעות אתה לומד בשנה?
    תפסיק להשתחצן וכדאי שתתחיל ללמוד ברצינות

    השבמחק
  41. לשקר אין רגלים13 ביוני 2011 בשעה 20:37

    יש מצוות עשה דאורייתא לעלות להר הבית ולבנות את בית המקדש

    הרמב"ם יחד עם המנחת חינוך מונים מצווה זו כאחת מתרי"ג המצוות שנתנו למשה בהר סיני

    אתה כופר במצווה זו, ואין לך תרי"ג מצוות.

    אתה מקיים מה שנח לך ומה שלא אתה זורק לאשפה.

    תחי היהדות החדשה!!

    השבמחק
  42. אבל אמרת לעיל: "בזמניהם, לא היה אפשרות לברר כמו שהיום אפשר, - לא היה מסוקים ותצלומים אווירים, וגם לא היה באפשרותם למדוד את אורך הכותל, ...כיון שבזמניהם לא ידעו היכן הכותל האמיתי".

    אז איך הרמב"ם מדד? מה, היו לו מסוקים?

    השבמחק
  43. לשקר אין רגלים15 ביוני 2011 בשעה 1:14

    מי דיבר על מדד

    מדברים על מצוות בניין בית המקדש - אחד מהתרי"ג מצוות שאתה יהודי חרדי כופר בה, וטוען שאין כזו מצווה.

    תתחיל לחשוב לאן הגעת

    השבמחק
  44. נמאס לי לדבר אל העצים ואל האבנים.

    אם תוכיח לי אחרי כל המראי מקומות שהבאתי לעיל שאני טועה, אתייחס ברצינות לדבריך.

    כל עוד אתה שב על שטותך שוב ושוב אין לך זכות טענה.

    אתה מעדיף להיות בגהינום בשביל איזה "חכמה" שמצאת.

    מה נראה לך שאם אחד מהראשונים והאחרונים ומהפוסקים לא מכיר את ההלכה הזאת ברמב"ם? כל תינוק מכיר את זה.

    השאלה היא, אם כל תינוק מבין רמב"ם ויודע איך ללמוד רמב"ם.

    אם אתה חושב שרמב"ם זה פשוט להבנה כמו ספר טלפונים, אז אתה מזלזל בכבוד התורה בכבוד תלמידי חכמים ובכבודו של הרמב"ם.

    השבמחק

התגובות נכנסות מידית.
שים לב! תגובה שאינה הולמת את רוח ההלכה תמחק!